Mikor kerülnek a repülőjegyek pár ezer forintba?
#10 Az általad felsorolt érvek mind valós és fontos tényezők a globális áremelkedésben, de egyik sem magyarázza, hogy más, szomszédos országokból miért vannak lényegesen olcsóbb jegyek, mint tőlünk.
A linkelt cikkben szereplő árkülönbségek azért elég szembeötlők. Egy-egy alkalommal akár véletlenül is alakulhat így a dinamikus árazás, de ha ilyen trend rendszeresen megfigyelhető, akkor az aligha a véletlen műve.
De nem a cikkből kell kiindulni, mindenki elvégezheti a saját megfigyeléseit és követhet olyan módszertant, ami szerinte hiteles, így nem kell a cikk szerzőjének a módszertanát kritizálni.
Egyébként egy dolog biztos: ha el lehet adni ennyiért is, akkor hülyék lennének olcsóbban adni! Alacsonyan árazni akkor kell valamit, ha nem viszik és az alacsony árral akarod növelni a forgalmat. Erről szól a dinamikus árazás is.
Ez a cikk a fapadosok szintjén nézi a légiközlekedést és csak a felszínt kapargatja. A légiközlekedés nem egyenlő a fapados repüléssel. A szlovákok Bécsből repülnek. Teljesen más stratégiai helyzet, más piaci lehetőségek, más méretgazdaságosság. A térségben a közelben nincs potens repülőtér. Sem Pozsony, sem Prága, sem Ljubljana, sem Zágráb, Sem Belgrád, sem Bukarest nem játszik. (Voltál már a bukaresti reptéren?Tanulságos) Bécs van az Austriannel, Varsó a LOT-tal, nyújtogatva a csápjait Ferihegy felé és Budapest a Wizzel. A Covid után az olcsó repülésnek akkor is vége lett volna, ha nincs különadó. Ez inkább csak ürügy a mohóbb rekapitalizációra. Akkor sem lesz jelentős árcsökkenés Budapestről, ha holnap visszavonnák az extraprofitadónak csúfolt butaságot. Mert azt nem vitatom, hogy teljes szakmai hozzánemértésről tanúskodik egy ilyen adó, akkor is, ha a magyar kormány, és akkor is, ha a német zöldek vetik ki. Én rendszeresen utazom Bécsből és Pestről is, többnyire Európán kívülre. Az esetek 70-75%-ban nagyobb a járatválaszték és olcsóbb az ár Bécsben de ez 8-10 éve is így volt. A Wizznek és a Ryanairnek csak ürügy a különadó a globális emelkedésen felüli áremeléshez, ez most egy aggresszív stratégia a piaci helyezkedésben. Sajnálatos, hogy ilyen magas labdát kaptak, de mondom, egyrészt teljes nonszensz a Covid előtti korszak árait elvárni, egy totálisan másképp pozícionált reptérrel összehasonlítani és azt gondolni, hogy a különadó arányában is jelentős a szabadszemmel is jól látható árememelkedésben. Idegesítő tüske a köröm alatt, amit örömmel teljesítenek túl a fapados társaságok, ott ahol pozícióban vannak. Egy 3-400 ezres jegynél meg komolytalan számolni vele
Szóval értem én, hogy jó lenne politikát csinálni az ügyből, csakhogy a helyzet ennél jóval összetettebb. Csak akkor nem lehet kattintásban gazdag, kellemesen felszínes cikket írni belőle
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!