Más is retteg a repüléstől? Annyira hogy mondogatja hogy le fog zuhanni és ezen szorong utazás előtt már hetekkel de végül minden gond nélkül megérkezik?
"És ami aggasztóbb ha baj van akkor egy zuhanást senki nem el túl. Ellenben egy busz vagy autóbalesetet van esély túlélno"
Ha már rettegsz, legalább ne ennyire ostobán tennéd. Már más is említette, a közlekedési módok biztonságosságát utaskilométerben mérik. Abban a legveszélyesebb a motorozás, majd ezt követi az autó. Több, mint 1500-szor akkor eséllyel halsz meg autókázás közben, mint egy menetrendszerinti repülőn.
Totálisan tájékozatlan vagy és tévképzetekkel saját magadat tartod rettegésben.
A repülő baleseteknek 95,7%-os a túlélési aránya. Még ha történik baleset, akkor is valószínűbb, hogy túléled, mint hogy nem. Az olyan repülő balesetekből is rengeteget élnek túl, amikor a repülő burkolata sérül meg és még olyan balesetet is túl lehet élni, amikor a gép a földbe, vagy vízbe csapódik. Ezeknél jóval kisebb a túlélés esélye, de az ilyenek bekövetkezése is extrém ritka.
Csak Magyarországon többen halnak meg évente autó balesetben, mint amennyi ember a világon összesen meghal egy évben repülő balesetben (kb. 500 ember).
Autó balesetben viszont átlagosan naponta meghal egy ember Magyarországon, míg 12 szívinfarktusban és 20 kórházi fertőzések következtében.
Magyarországon az elmúlt 10 évben 26 halálos repülő baleset történt, egyik sem nagy utasszállító géppel.
A legtöbb utasszállító repülő balesetnél egyszerűen annyi történik, hogy nem a tervezett reptéren száll le a gép, hanem máshol, esetleg egy kicsit döcögősebbé válik az út.
A repülő balesetek többsége nem az utasszállító gépekkel szokott történni, hanem a mindenféle kis 1-2 személyes magán-, mezőgazdasági-, műrepülő- vitorlázó- gépekkel, de légi közlekedési balesetnek számítanak a motoros sárkányok és siklóernyős balesetek is, amikből lényegesen több történik, mint utasszállító repülővel. Illetve a statisztikákban az is repülőbaleset áldozata, aki a családi házban tévézett, amikor a vitorlázó gép beesett az ablakon.
Az ilyen kisebb, magán üzemeltetésű gépeknél ugyanúgy, mint az autóknál is lényegesen nagyobb az esélye, hogy spórolásból vagy figyelmetlenségből következik be meghibásodás, vagy hibázik a pilóta és nincs mellette más, aki javítani tudná a hibáját.
A nagy légitársaságoknál folyamatosan rendkívül szigorú biztonsági ellenőrzések vannak, folyamatos a gépek karbantartása, a pilóták szakértelmére és kipihentségére is nagyon komoly hangsúlyt fektetnek.
A nagy utasszállító gépeknek az ára és maga az iparág is olyan léptékű költségekkel jár, hogy a cégek nem engedhetnek meg maguknak komoly hibákat. Nem csak azért, mert rossz hírét keltené a cégnek, vagy a repülésnek általában, hanem leginkább azért, mert egy repülőgép sok millió dolláros költségét csak akkor tudja a légitársaság kitermelni, ha a gépek minél hosszabb ideig működőképesek és termelik a bevételt. Ha lezuhan egy gép, akkor az többé egyáltalán nem tud pénz termelni a cégnek és még annak a gépnek a bekerülési költségeit is egy másik, külön megvett gépnek kell kitermelnie. Ráadásul, ha kiesik egy gép a munkából, akkor a helyére állított másik gépet máshonnan kell kivonni a forgalomból, ami egy csomó átszervezéssel jár, aminek mind további költségei vannak.
Sokkal egyszerűbb és olcsóbb is a cégeknek folyamatosan gondoskodni a gépek karbantartásáról, tervezhető módon biztosítani a hosszabb karbantartásokat, amikor szükséges, tervezhető módon beiktatni a megfelelő pihenéseket a pilótáknak, stb. Ahelyett, hogy egy-egy balesetnél sokkal több pénzt veszítsenek, mint amennyit bármi mással meg tudnának spórolni.
Néhány példa a közelmúlt utasszállító baleseteire:
Tavaly szeptemberben meghibásodás miatt lezuhant Oroszországban egy Airbus A320-as és mind a 165 utas túlélte.
Idén januárban egy Airbus A350-es ütközött a japán parti őrség DHC-8-as gépével. Míg az utasszállítónak mind a 379 utasa túlélte, addig a kisgép 6 utasából 5 meghalt.
Szomáliában egy Fokker 50-es túlfutott a kifutópályán, letarolva egy házat. Az utasok sértetlenül megúszták, a házban lakók 4 emberből 1 meghalt.
Ausztráliában egy tankerré alakított Boeing 737-300-as lezuhant erdőtűz oltás közben a két fős személyzet túlélte.
Peruban egy Airbus A320neo-271N felszállás közben beleszáguldott egy a kifutópályát keresztező tűzoltóautóba. Két tűzoltó meghalt, egy harmadik megsebesült, a gép minden utasa túlélte az ütközést.
Tanzániában egy ATR 42-500-as belezuhant a Viktória tóba. A 43 utasból csak 24 élte túl.
Illetve elég gyakran mondják hogy be lehet vonzani a negatív dolgokat.
Ha egész úton ezen jár az eszem hogy le fogunk zuhanni akkor attól tartok ezt is bevonzom és tényleg megtörténik.
Mondanak sok félét, attól még nem lesz minden igaz, amit mondanak.
A "bevonzás" csak annyiban valós, hogy amivel sokat foglalkozol, arra jobban figyelsz, könnyebben észreveszed és nagyobb jelentőséget tulajdonítasz neki, mert a figyelmed kiélezettebb arra a dologra.
Ha azt mondom, hogy menj ki az utcára és számold meg, hány kék ruhás embert láttál, akkor úgy fogod érezni, hogy sok a kék ruhás ember, szinte mindenki ilyen, mert erre kiélezett a figyelmed. Ha utána megkérdezem, hogy hány piros ruhásat láttál, valószínűleg egyre sem fogsz emlékezni, mert azokra egyáltalán nem figyeltél. Hiszen nem azzal küldtek ki, hogy minden színre figyelni kel, hanem kimondottan a kékre kellett figyelned.
Ha mondogatod magadnak, hogy baj lesz, akkor sokkal inkább észre fogod venni és nagyobb jelentőséget tulajdonítasz neki, hogyha tényleg történik valami és ebben önigazolást fogsz látni.
A másik tényező, hogy az ember hajlamos öntudattalanul szabotálni saját magát. Ha azt mondogatod magadnak, hogy valami nem fog menni, rosszul sikerül, akkor a saját cselekedeteidben a tudatalattid képes megvalósítani. Akár olyan tevékenységet is képes vagy elrontani, hibát véteni, ami máskor gond nélkül szokott menni, mert rástresszelsz és a tudatalattid meg akar felelni a saját elvárásaidnak, hogy ez nem fog menni. Leblokkolsz a suliban feleléskor, elrontod a tesztet, véletlenül leöntöd magad, megbotlasz, mert bebeszélted magadnak, hogy ez neked nem megy és észrevétlenül teszel is érte, hogy tényleg ne sikerüljön.
Szerencsére ez egy repülő utat nem képes befolyásolni, legfeljebb valami olyat fogsz ezzel magadnak előidézni, hogy leöntöd magad, elesel, elhagysz valamit, esetleg közérzetileg rosszul fogod magad érezni, csak hogy találhass valami negatívat az utazásban akkor is, ha egyébként minden tök normálisan és flottul történik közben.
De ha ennyire hiszel a bevonzásban, akkor inkább koncentrálj pozitív dolgokra, mondogasd magadnak, hogy minden jól alakul, szuper lesz minden és tényleg úgy is lesz!
"be lehet vonzani a negatív dolgokat."
Gondolj arra, hogy lottó ötösöd lesz! Vonzd be a pozitív dolgokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!