Elképzelhető lenne egy olyan utasszállító repülőgép, amelyen a pilótafülke az alsó fedélzeten van?
Persze más lenne a gép orra, mondjuk alul-felül lennének ablakok, vagy csak alul. Így jobb lenne a kilátás lefelé, több utas férne el, és talán a terroristáknak is nehezebb dolguk lenne.
Nem innen vettem az ötletet, csak most találtam, szóval más is gondolt erre:
A TU-154-es orrkúpja ablakokból állt. Ott lent ült a navigátor a műszereivel. De akkor még nagyon más volt a műszerezettség.
Az égvilágon semmi nem szól a pilótafülke alulra helyezése mellett, a terrorizmus a legkevésbé. A fly by wire rendszereknél talán kisebb gond lenne a vezérléssel, de a hagyományosabb gépeknél a mechanikus részeket feleslegesen elbonyolítani.
Egyébként a kérdező nem kérdez hülyeséget olyan téren, hogy már rájöttek a repülőgép tervezők, hogy nem feltétlen a legjobb dolog a felső fedélzeten lévő pilótafülke. Pl az A380-asnál már középre rakták.
De egyébként tudtommal a biztonságra hivatkozva nem raktak még lentre pilótafülkét. Ha a gép lezuhan, vagy valami baj van földetérésnél, sokkal nagyobb az esélye, hogy a pilóta/pilóták megsérülnek, ami nem a legjobb dolog, főleg, hogy fékezéshez is kellenek a pilóták, tehát nem lenne a legjobb ha pl nem jönnek elő a kerekek landolásnál és még a pilóta is megsérül. Viszont kilátásban és irányíthatóságban tényleg jobb lenne egy ilyen, de a szakemberek úgy ítélték meg, hogy nem hátrányok nagyobbak mint az előnyök.
B.szdki az a fantázia rajz amit belinkeltél.
Hol van a pilóták lába?
Hol van a műszerfal?
Vagy azok az ablakok 5m-re vannak a pilótáktól?
Vagy denevérek a pilóták és a plafonról lógnak le? :)
Elolvastam az oldalt amit linkeltél, ez egy hülyeség.
Részletesen:
"The AoA of the body of the aircraft is flat"
Ennek semmi értelme nincs. Az angle of attack (állásszög) a szárnyak és a levegő áramlásának vektora által bezárt szöget jelenti, a géptörzs utasszállítónál nem számít.
"The pilots have better visibility of the ground"
Ez igaz, viszont sokkal kevesebbet látnak amikor a repülőgép a levegőben van. Ezt a problémát úgy oldják meg, hogy van kísérő a földön ha kell, de akár használhatnak kamerákat is.
"The cabin space is increased"
Ez is hülyeség, mert a pilóták alatti részt eddig sem elvesztegették, általában ott vannak a műszerek. Ha a kettőt (pilóták és instrument bay) megcseréled attól nem lesz a kettő térfogata kevesebb, csak máshol lesznek.
"Aircraft design is influenced bz a cultural tradition, that the captain of a ship ... should be over the rest of the people."
És mellette ott van egy 747 példaként. De a 747 pilótafülkéje nem azért került a felső szintre, mert valami hülye fontosabbnak gondolta magát a többieknél, hanem azért, mert eredetileg teherszállításra tervezték, nyitható orral: [link]
Ebben az elrendezésben a lehető legnagyobb a hasznos térfogat (és a szállítható áru mérete), a pilótafülkét meg azért tették a felső szintre mert máshova nem lehetett.
Amúgy érdekes, hogy a 747-et és az A350 -et felhozza, de akkor miért nem említi a Belugát például?
Ahogy írtam, már beláttam, hogy rossz ötlet, és hogy nem pont úgy gondoltam, mint a linken. Arra nem gondoltam, hogy a pilótafülke alatt műszerek vannak, bár láttam már dokumentumfilmben, bár nem tudom, ezeknek mekkora a helyigénye. Azt tudtam, hogy a 747F orrát fel lehet nyitni, de az nem igaz, hogy eredetileg teherszállításra tervezték.
"...it could be adapted easily to carry freight and remain in production even if sales of the passenger version declined"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!