Amikor rászúrják a gázt az a legjobb! Hátbaver az ülés és megindul a táj. Imádom!
Aztán amikor az elemelkedés van, akkor érezni kicsit a gravitációt, megindul a gyomrod lefelé. De ez is inkább élvezetes mint vészes!
Ez így igaz. A turista osztályon az ülések valami elképesztően kényelmetlenek. Mintha direkt úgy tervezték volna, hogy kitoljanak az utassal. Némelyik régebbi gepen, pl. a 777-esen egyenlőtlenül vannak az ülések padlóhoz rögzített lábai, vagy ott a fedélzeti szórakoztató rendszer doboza, az egyik utasnak szűkebb a lábtere, pláne, ha oda kéne raknia kisebb táskát is. Tényleg jól behűtik az utasteret, de direkt. Viszont adnak takarót, kispárnát. Némelyek, mint a Turkish Airlines adnak papucsot is. Távolsági járaton szinte biztos hogy kifogsz néhány nagyon kicsi gyerkőcöt, akik végig ordítják az utat. Kifejezetten fárasztó 8-12 órát turistaosztályon utazni, de ki lehet bírni. Én megtanultam ilyen körülmények között is aludni pár órát, mindennél többet ér, amikor relative jó állapotban szállhatok ki a célállomáson és nem kell az első napokat a repülés kipihenésével tölteni. Meg lehet tanulni, akarni kell. Én is úgy kezdtem, hogy azt hittem, sosem leszek képes ilyen körülmények között pihenni.
A 2-3 órás röpködések gyerekjáték, semmi fizikai kihívást nem jelentenek, még a fapadosokon sem
Valóban csökkentették a járatszámokat, a Lufthansa 34 ezer járatát törölte a nyárra, de az európai kislányai is hasonlóképp cselekedtek, arányosan. Bizony, jól érezhető a szinvonal csökkenés.
Az alap okok között van a Covid hatása. A járvány kitörésekor a légitársaságok bepánikoltak, leparkolták a gépeiket, elbocsátottak egy csomó embert, őket követték a reptérüzemeltetők. A pilóták közül nagyon sokan a boomer generációból azt mondták, hogy köszönik szépen, akkor ők inkább a jól fizetett visszavonulást választják. Ők, az 50-esek, a legtapasztaltabb pilóták, kapitányok mentek el. De sok társaság pánikszerűen leépítette a légiutaskísérőit, ugyanígy jártak a földi kiszolgálók, karbantartók, biztonsági stáb, rakodók, catering stb. Tessék megnézni, közben a nagy környezetvédő lendülettel tapsvihar közepette visszavonultatott A380-asokat hozzák vissza fű alatt, pedig a leállított gépeket nem 2 perc repképessé varázsolni. Ezrével képzik az új pilótákat, de egyrészt azok nem lesznek fél év alatt tapasztalt kapitányok, másrészt egy csomó munkakörbe nem jönnek vissza az elbocsátottak.
Szóval a probléma lényege, hogy egyrészt óriási kapacitáshiány van világszerte, másrészt meg a Covid korlátozások után robbanésszerűen tért vissza a kereslet, háború ide, energiaválság oda. A légitársaságok jelenleg a korábbinál magasabb áron is el tudják adni a gyengébb minőségű szolgáltatásaikat, miközben egyetlen szempont lebeg a szemük előtt: kompenzálni a lezárások okozta veszteségeket. Lesz itt még pár rázósabb évünk.
Párizsból utaztam a karib térségbe KLM géppel, életem messze egyik legszarabb élménye volt, ilyenkor gyűlölöm a gazdagokat, nekik ezt nem kell soha megtudni hogy milyen, dogolhetnek az első vagy a Business classon
Rohadekok
En eddig kb 5-6 repulesen vagyok tul es ezek ilyen 12-15 oras utak voltak, minimum 1 atszallassal de legorvenybe nem kerult a gep egyszer sem. Lehet nem is olyan gyakori, ezt nem tudom.
A felszallas-leszallas nem a legjobb de nem veszes. Menet kozben nem erzel semmit csak azt hogy zug a gep de amugy olyan mintha buszon ulnel.
A legrosszabb benne a sok varakozas. Kimesz idoben a repterre, leadod a poggyaszt, atmesz az ellenorzesen es a gep is lehet hogy keson indul. Velem volt olyan hogy 3 orat vartam az elso gep indulasara mert koran kimentem ahogy az ajanlatos es fel oran belul a kapunal voltam, kozben meg bejelentettek hogy a gep kesobb indul egy oraval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!