Hogy néz ki a gyakorlatban az átszállás? Valaki részletezné?
Azért többé kevésbé logikusan ki van táblázva, hogyan jutsz egyik helyről a másikra egy repülőtéren.
Tehát: megérkezik a géped arra a reptérre, ahol átszállsz. Vagy utashídon keresztül vagy a géphez tolt lépcsőt használva besétálsz a terminál épületbe, vagy busszal hoznak be, mert kinn a betonon álltatok meg. Itt az első fontos döntésed, hogy két angol felirat fogad: kijárat és csatlakozó járatok. "Exit" vagy "Connecting flights". Néha más szót használnak, pl. Correspondance, de ha más nyelven van kiírva akkor érdemes az adott nyelven előre megnézni ezekez a szavakat. (Nyilvan tudod, hogy hol fogsz átszállni, ott milyen nyelven beszélnek) Ráadásul sokszor a két útvonal egy ideig együtt halad. Neked arra kell figyelni, hogy a connecting flight jeleket és útvonalat kell követni, főleg arra figyelve, hogy mikor válik el a kettő. Normál esetben nem akarsz kimenni a kijáraton, mert még ha jogosult is vagy az országba belépésre, visszafelé újra át kéne jönni a biztonsági ellenőrzésen. Ha nincs valami komoly okod, akkor ez teljesen felesleges. A connecting flights útvonal követése pont ettől a malőrtől óv meg téged. Nem mész ki a tranzitból, hivatalosan nem lépsz be abba az országba, ahol átszállsz. Ahogy követed a táblákat, injább előbb mint utóbb találsz egy kijelzőt, ahol az induló járatokat lehet megnézni. Valszeg többen fognak tolongani előtte, te pedig már az induló becsekkolásnal megkaptad az út minden szakaszára a beszállókártyádat (remélhetőleg egy foglalási kód alatt vetted a jegyed egy légitársaságnál és nem valami közvetítő oldalon) amin rajta van az átszálló járatod száma, sőt sms-ben utánad küldték, hogy melyik kaput keresd, de azért csak állj meg, keresd meg a kijelzőn, nem változott-e a kapu, nincs-e késés, valami baj. Az a biztos. Ha rögzítetted, hogy mondjuk E48, akkor onnan az "E" jelet kell követned (ez csak példa!), ha kell terminálokon keresztül, néha shuttle busszal, kisvonattal, néha csak fél óra gyaloglással. Repülőtere válogatja. Ha nem akartál magaddal kiszúrni és egyben vetted a jegyet, akkor a feladott csomagoddal nem kell foglalkoznod, majd ők átviszik. (USA kivétel, ott föl kell venni!) A kézipoggyászod a te dolgod. Ha Schengenen kívülre utazol akkor mielőtt a konkrét kapudat eléred útlevél ellenőrzés lesz, de kérhetik az Estádat oltási papirokat, nyilatkozatokat. Meg kell nézni az adott ország miket kér a belépéshez. Van úgy, hogy föltöltöd a légitársaság oldalára, aztán mégis kérik a kapunál nyomtatva is!
A komolyabb reptereken már csoportonként, vagy zónánként végzik a beszállítást, nem kell tülekedni, nézd meg melyik sor az 1-2, vagy priority és ha nem ilyen jegyed van, akkor a másik sorba állj. A boarding passodon rajta lesz, hogy group vagy zone és egy szám. A személyzet mindig mondja, hogy épp most kik jöjjenek. Ha elzavarnak, nem kell értetlenkedni, még nem a te zónád jön. Úgyis fel fogsz jutni. Ha business classon utazol, akkor persze az elsők között szállsz be, de csak ezért ennek nincs akkora jelentősége. Annyi, hogy aki korábban jut a helyéhez, az egy zsúfolt járaton (full flight) nagyobb eséllyel talál az ülése közelében helyet a felső csomagtartóban a kabonbőröndjének. Néha Schengenen belül is kérnek útlevelet, például a franciák előszeretettel kedveskednek ilyesmikkel. Észak-Amerikába macerásabb a gépre szállás előtti procedúra, de nem vészes. Persze könnyebb, ha tud az ember angolul.
Mivel az átszállaskor sokszor a reptéren belül az egyik végéből a másikba kell eljutni, ami sok időbe is telhet, érdemes tempósan haladni, koncentrálni a jelekre mert nem tudhatod, hogy mekkora sor lesz az útlevél ellenőrzéskor. Figyelni kell, hogy van-e olyan sor ami "EU passports", mert az rendszerint gyorsabb mint az "All passports" ahová a világ összes nem EU-s polgárát beterelik.
Amszterdamban például a tömeg mellett a személyzet egy része kiabál, (persze angolul) hogy akiknek ennyi meg ennyi időn belül indul a gépe az jelezze, kiveszik a sorból és előreviszik. Ha kevés az idő akkor ez sokat számít. Senkinek nem jó, ha lemaradsz a gépről. Ha bezárták a kaput, te még nem vagy ott, viszont a csomagod meg fent van, akkor neki kell állniuk leszedni azt. Biztos a későbbi indulás és hiába érsz oda, már semmiképp nem fognak fölengedni a gépre. Ha egyben vetted a jegyet akkor ilyenkor segítenek, de lehet, hogy csak a másnapi járatra tudnak föltenni.
Ezért is érdemes úgy venni a jegyet, hogy legyen legalább 2 óra az átszállásra.
Nem kell félni, mint kés a vajon, át fogsz menni. Elsőre lehet kicsit stresszes meg rohanós, de rengeteg embernek sikerül.
6!
De, ilyen egyszerű. Miután nem irta, honnan hova megy, hol szállna át, mást nem lehet írni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!