Ha a Wizz Air ennyire gagyi, akkor miért utaznak vele?
#12
Nekem a cél hogy elvigyen nyaralnim teljes mindegy hkgy 2x2 órát milyen gagyi ülésben ülök. Legyen olcsó és vigyen el egyik helyről a másikra.
Majd a szállásból választok légkondisat, városközpontban. De a repülés része pont nem érdekel
Természetesen nem gagyi. Azok mondják ezt akik kizárólag netes cikkekből ismerik a világot és a repülést. Majd természetesen véleményt formálnak arról aminek legfeljebb részelemeit ismerik. Tehát a Wizz nem gagyi, hanem olyan amilyen. Többnyire olcsó, de ennek meg megvannak az okai. Nem azért olcsó, mert direkt gagyi szolgáltatást akar nyújtani, hanem mert ilyen a működési modellje. A fapadosok egyébként profitábilisebben működnek, mint a nagy, hagyományos társaságok, a Wizz pedig üzletileg kifejezetten sikeres, sokak szerint a Ryanair legkomolyabb kihívója,éppen most vág alá a Ryanairnek Olaszországban.
Azt kell megérteni, hogy a Lufthansát, Air France-t nem lehet összehasonlítani a Wizzel, vagy más európai fapadossal. Teljesen más logika alapján működnek.
Nézzük miben különböznek:
A fapadosoknak egységes, egyetlen géptipusra alapozott gépparkjuk van, amit többnyire nagy tételben, mennyiségi kedvezménnyel vásárolnak, vagy leasingelnek. Desztinációik Európára koncentrálódnak, illetve olyan nem túl távoli helyekre, mint Dubaj vagy Kanári szigetek, amik kb 5 óra alatt elérhetők kizárólag keskenytörzsű gépeikkel. Ugye nyilvánvaló, hogy karbantartási, kiképzési szempontból is költséghatékonyabb az egységes géppark.
Az egyik legfontosabb dolog, hogy ezeknél a cégeknél nincs átszállás. Direkt járatokat üzemeltetnek többnyire olyan helyekre, ahová hagyományos társasággal nem, vagy csak átszállással lehet eljutni. Ez lehetővé teszi a szinte folyamatos üzemet, amit ugye nem kell magyarázni, hogy miért költséghatékony? A repülőgép akkor keres pénzt, amikor a levegőben van. Az átszállás kizárása az egyik legnagyobb dobás a spórolás terén! Ha mégis mennek nagy európai városba, nem a fő reptérre mennek és nem teszik utashídra a gépet, hanem buszoztatnak, gyalogolsz. Spórolnak a reptéri költségeken.
Például a Wizz azt mondja, menjél vele Stockholmba. De nem Arlandába fog vinni hanem Skavstába, ami még csak nem is Stockholm közigazgatási területéhez tartozik, kizárólag marketing szempontból használhatja a Stockholm nevet. Másfél óra buszozás aztán be a városba. Ezt a repteret kizárólag a Wizz használja többnyire kelet-európai és balkáni célpontokra, napi pár járat. A Wizz a legnagyobb munkaadó a kisvárosban(faluban), képzelheted milyen árakat tud a reptérüzemeltetővel letárgyalni.
A fapados gépeken ugyanabba a típusba több ülőhelyet préselnek, kisebb a lábtér, több eladható jegy.
Minden extra szolgáltatásért külön kell fizetned.
Olyan helyekre is mennek, ahová a legacyk nem és akkor is keresletet teremtenek, ha addig ott nem létezett.
Hozzá kell tenni, hogy nagy segítség számukra, hogy Amerikával ellentétben Európában jelenleg nem terheli adó a repülőgép üzemanyagot.
A hagyomanyos légitársaságok működési modellje teljesen más. A pénzt igazából nem az európai helyijárataikkal keresik, hanem a távolsági útvonalaikal. Mindegyiknek van egy, esetleg kettő központja (HUB), ahová keskenytörzsű ráhordó gépeivel behozza az utasokat, akik aztán mennek tovább a szélestörzsűekkel a világ minden szegletébe.
Air France - Párizs, KLM -Amszterdam, Lufthansa - Frankfurt,München stb.
Tehát lehet pl. menni Nizzába Air France-al Budapest-Párizs-Nizza útvonalon átszállással, sokkal több idő alatt, de a rendszer nem erre van kitalálva. A legtöbb ember számára sokkal logikusabb, hogy Budapestről közvetlen Nizzába repül Wizzel, legyen a szolgaltatás akármilyen minőségű is. Természetesen ha Montrealba mész, akkor nyilván Air France, vagy valamelyik másik nagy lesz a választásod, mert oda sem a Wizz, sem a Ryanair, sem az Easyjet nem megy. Soha, semmilyen körülmények között sem. A repülőjegyet is úgy veszed, hogy Budapest-Montreal, az már a légitársaság gondja, hogy milyen útvonalon. Ebből következik, hogy ha a Budapest-Párizs gép késik és lemaradsz a csatlakozásodról, akkor a légitársaság átfoglal téged másik járatra, vouchert kapsz étkezésre, ha szükséges szállodát, transzfert biztosítanak. Különböző iparági szövetségekhez tartoznak, akár egymás járatait is igénybe veszik, míg a fapadosok nem szövetkeznek, de nincs is miért, mert nincs csatlakozás! Őket nem érdekli, hogy onnan te hová mész tovább. Velem már olyan is előfordult, hogy KLM átfoglalt (bekönyörgött) egy Lufthansa járatra, mert nekik csak másnapi gépük lett volna, pedig egymás konkurensei, nyilván viszonossági alapon
Na erre a fapadosoknak nincs infrastruktúraja, hazudnak amikor azt mondják, majd segítenek. Ebből a "majd" az egyedül igaz, ha elég szívós vagy. De ezért is tud olcsó lenni és ezt te tudod is, el is fogadod és számolsz vele.
Nem szép dolog persze ez a kamuzás, de úgy néz ki jogilag belefér az EU számára. Nem várhatod el egy lánytól akinek kukija van, hogy be legyen ádámcsutkája.
A lényeg, hogy nem azért utazol Lufthansával, mert olyan húdemarha nagy a kényelmi különbség, hanem mert teljesen más célközönséget szolgál ki a két működési modell.
A legtöbb embernek Európán belül egy olyan légitarsaságra van szüksége, ami átszállas nelkül viszonylag olcsón elviszi oda, ahová menni akar. Mivel az olcsóságnak ára van, egy viszonylag kis szazaléka az utasoknak belefut drámai helyzetekbe és költségekbe.
Meg tudom érteni ilyenkor az indulataikat, mert amikor őt érinti a probléma, akkor az, ami a légitársaság számára 0,5%, az neki 100%.
Tévedés tehát azt hinni, hogy elsősorban a fedelzeti kényelem az egyetlen és legnagyobb különbség a fapadosok és a hagyományosok között. A Lufthansa egyébként a Covid óta sok tekintetben mélyrepülésben van és méltatlan szinvonalú fedélzeti szolgáltatást nyújt turista osztályon.
Természetesen nem tudtam itt minden részletre kitérni tudom, hogy mindenütt vannak, lehetnek problémák. A jelenlegi helyzet pedig rendkívüli, a rendkívüli körülmények miatt, bízzunk benne, hogy előbb-utóbb helyreáll valamilyen egyensúly..
Gondolom te vagy az a kategória, aki 1 csillagosra értékel például egy orvosi ellátást, ami ugyan mellékesen lehetséges, hogy megmentette az életét, de várni kellett 16 percet.
Alamuszi szarrágó cég, de te még náluk is gagyibb vagy.
Viszonylag olcsó, és annyi pénzért általában elvisz a célállomásodhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!