Az utasszállító gépek miért mennek fel több mint 10.000 m-re?
Gondolj bele, ha zuhannak, még mindig van lehetősége a kapitánynak korrigálnia.
És egyébként is sokkal unalmasabak lennének a repülőgép katasztrófa filmek, ha csak úgy lepottyannának mindenfél érzelmi töltet nélkül. Ha alacsonyan szállnának, zsutty, és vége lenne mindenek. Így meg lehet sírni, meg azt mondani, édes istenem, számot vetni az elcseszett életekkel.
Hidd el, ez az utasoknak is így jobb.
4. vagyok! Miért is lettem nulla százalékos, és miért is van még mind felértékelve a marhaság?
Persze, azért mennek magasan, mert van idő lezuhanni. Bahh!
Nem. Az utasszállító sugárhajtású gépeknek az a legoptimálisabb. Van még kellő felhajtóerő, de viszonylag kicsi légellenállás.
A „propelleres” gépek működése más, nem is mind tud olyan magasra kapaszkodni, és sokkal alacsonyabb sebességen repülnek, a kicsi meg még annál is kisebben.
Wikipédia
Utazásnak a célrepülőtér körzetéig tartó útvonalon való haladást szokás nevezni. A felszállás utáni emelkedéssel fokozatosan elérik az utazómagasságot, utána már csak néha kell a magasságon változtatni. Nagyobb magasságban kisebb a levegő sűrűsége, és bár ettől kisebb a keletkező aerodinamikus felhajtóerő, de csökken a légellenállás is, ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás és a káros anyagok kibocsátása is. A géptervezők és a gépek üzemeltetői pontos optimumszámításokkal határozzák meg a leggazdaságosabb repülést lehetővé tevő magasságot, és az útvonaltervben ezt adják meg igényelt repülési magasságként az irányítószolgálatoknak. A mai nagyobb nemzetközi utasszállító gépek 10–11 km (32-36 ezer láb) magasságon utaznak, belföldi, rövidebb járatokon esetleg csak 18-20 ezer lábig érdemes emelkedni, kis magánrepülőgépek utaznak 6-8 ezer láb magasságban is. Az utazás utolsó szakaszán a gép lassan a megközelítési magasságra ereszkedik, ez nagy magasságban utazó gépeknél 150–200 km alatt történik meg, hogy kíméljék az utasokat.
4 és 6
Teljesen blama, amit írsz. A privát jetek még magasabban is repülnek, mint az utasszállítók, jellemzően 11-12ezer méter magasan. És az sem igaz, hogy a “propelleres” (turbo légcsavar) 2500 magasan repülnének. Pl Egy C130 vagy egy Airbus A400 8800 környékén szoktak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!