Ha Oroszország valóban nem engedi az orosz légitársaságoknak visszaadni a lízingelt repülőket a tulajdonosoknak, milyen következményekkel járhat számunkra, halandó emberek számára?
Figyelt kérdés
Úgy értem, hogy a Cape Town Treatybe vetett bizalom csökkenhet, ami felhajthatja a lízingelés árait, csődbe vihet kisebb légitársaságokat, emelkedhetnek a jegyárak? Mi még?2022. márc. 8. 12:11
1/11 BeefEater válasza:
Szerintem semmilyen hatással nem lesz ránk. Attól, hogy az orosz légitársaságok egy ilyen húzás után nem fognak tudni lízingelni nem érinti sehogyan sem a többieket. A most Oroszországban lévő gépeket nem várja senki sem.
A jegyárak az emelkedő olajár miatt fognak emelkedni, valamint a kerülőutak miatt az érintett útvonalon.
2/11 A kérdező kommentje:
Nem fog megrendülni az egész rendszerbe vetett bizalom? Számomra elképzelhetőnek tűnik, hogy eszükbe fog jutni a lízingtársaságoknak, hogyha egy állam kormánya meglépte ezt, bármelyik másik államé megteheti, ergo drágábban, rövidebb futamidőkkel kell lízingelni, hogy csökkenjen a kockázat. Vagy ez nem logikus gondolat, csak számomra?
2022. márc. 8. 15:12
3/11 BeefEater válasza:
Nem, mert azért a nyugati világban az adósság jól behajtható (és a repülőgépek lefoglalhatóak). Itt nem a lízing rendszerben rendül meg a bizalom szerintem, hanem Oroszországban.
4/11 anonim válasza:
Nem, mert lopott géppel az életben nem mehetnek külföldre, mert azonnal lefoglalnák (sőt, ha egy légitársaság tartozik egy külföldi cégnek, jobb, ha a nemlopott gépeivel se megy külföldre, mert bármilyen vagyontárgy lefoglalható). Pár ingyen repülőért még a legnagyobb cégeknek sem éri meg megkockáztatni, hogy mostantól kizárólag belföldön repülhetnek.
5/11 A kérdező kommentje:
Putyin elvileg március 8-cal megtiltotta ezeknek a gépeknek az országon kívüli repülést. Több jel is arra mutat, hogy az a cél, hogy lenyúlja ezeket a gépeket.
2022. márc. 9. 23:38
6/11 anonim válasza:
ennek tényleg elment az esze...
7/11 BeefEater válasza:
Igen, az lesz, legalábbis rövid távon. A probléma viszont az, hogy nem kapnak gyártói támogatást se a repülőhöz, se a hajtóműhöz úgyhogy nem sokáig lesznek üzemben.
8/11 A kérdező kommentje:
...és lőn Putin kivirágoztatá a hazai repülőgépipart, éljen éljen!
Ott az MC-21 meg Superjet 100, ami minimális módosításokkal 100%-ban ruszkivá módosulhatna, azaz erre is van megoldás, 1-2 év alatt át tudnának állni főleg ilyen gépekre talán.
2022. márc. 10. 14:28
9/11 BeefEater válasza:
Én az MC-21 és az SSJ mellé felvenném még a C919 -et is a listára, de nagyrészt szerintem igazad lesz. Az orosz hajtóművekkel haladnak, de nem tudom hol tartanak a saját avionikával.
10/11 A kérdező kommentje:
Elvileg még kb 2 év, amíg megkapják az orosz hajtőművek az engedélyt. Gobdolom van az a politikai nyomás, amivel ez csökkenthető, max kevésbé lesz megbízható 🙃
2022. márc. 10. 16:13
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!