Repülés védettségi igazolvány nélkül?
Nem az a lényeg, ha kell, várok 1-2 órát is, tényleg csak a repülés élménye miatt mennék bárhova. De így akkor sajnos esélytelen, tudomásul vettem, köszönöm annak aki érdemi választ adott a kérdésre.
8-as, értelmi szinted elég magas lehet... Idejössz, idehányod az oltásos hülyeséged amire senki nem kíváncsi, nem ez volt a kérdés. Bár számítottam rá hogy lesznek akik csak észt osztani jönnek, szóval nem okoztál meglepetést. Minden esetre remélem a 4. oltásodat is felvetted már...;)
Értem, akkor így meg pláne tárgytalan...
Azt tudom hogy ugyanaz a gép általában nem jön vissza hanem megy tovább. De gondoltam van akár órákkal később másik járat, esetleg másik légitársaságnak járata vissza Budapestre. De mindegy is, a védettségi miatt amúgy sem lesz belőle semmi... Azért köszi a választ.
Ráadásul ha nincs feladott csomagod, akkor is kb. 2 órával korábban kint kell lenned. Csináltam neked egy gyors keresést egy álmos keddi napra. 5000 forint a legolcsóbb retúr Rómába, viszont ott repülőteret kell váltanod, ettől megkímélnélek. A következő legolcsóbb jegy Athénba szól, de itt meg külön kell foglalnod. Odafelé Wizz visz, haza a Ryan hoz. 13.40-kor indul a gép, vagyis 11.30 fele online becsekkolva kint vagy a reptéren. 2 óra a repülési idő, 16.40-re vagy kint. Mivel nem mész ki a reptérről, átmész a tranzitfolyosón. Itt lesz 5 és fél órád, hogy végignézd a duty free boltot, meg nem tudom mit csinálj, hogy aztán 22.35-kor indulj vissza. Újabb 2 óra, de legalább vesztesz egy órát, szóval 23.40-kor landolsz. És akkor még a reptérről mehetsz haza, ami ha nem Vecsésen laksz, azért nem túl kellemes.
Megérné? És akkor még az oltásról, tesztről nem szólt a fáma.
Ha csak a repüléssel akarsz ismerkedni, akkor tényleg SOKKAL jobban jársz egy belföldi sétarepüléssel. Válogathatsz a járművek közt is, hogy kisebb, nagyobb repülővel, akár műrepülővel, helikopterrel, hőlégballonnal, sárkánnyal vagy mivel repülsz és a repülés élménye is sokkal nagyobb egy ilyen repülésnél, mint egy utasszállító gépen.
Utasszállító géppel repülni nem olyan nagyon más, mint busszal, vagy vonattal utazni. Ha nagyon korán reggel vagy késő este utazol, akkor még az ablaknál ülve se látsz semmit a tájból, mert kint sötét van. Ha nem ablak mellett ülsz, akkor meg mindegy mikor utazol, egész idő alatt csak a körülötted ülőket látod. Az élmény kimerül annyiban, hogy kb. 10 perc alatt megtapasztalod a felszállás és leszállás érzését, plussz 1-2 órán át ülsz egy helyben és nem érzel semmit a repülésből.
A covid óta időnként csinálnak "sehova sem utazó" járatokat a repülés szerelmeseinek, ami kb. 1 óra után visszajön ugyanarra a reptérre, ahonnan indult. Mivel ez a gép nem megy sehova, így valószínűleg a szokásos utazó magasságra sem megy fel, hanem annál alacsonyabban repüli körbe Magyarországot. Így esélyes, hogy repülési élményben is többet érzel rajta, gyakrabban fordul és egy normál repülőútnál jóval többet láthatsz ablak mellett - és méginkább értelmetlen rá nem ablak mellé jegyet venni.
Viszont mivel itt is kimész a reptérre, felszállsz egy csomó emberrel együtt a repülőre, valószínűleg ugyanazokat a szabályokat kérik számon, mintha menne valahova a gép. Szóval védettségi igazolvány vagy teszt szerintem itt is kell.
Egy sétarepülésnél ebben is rugalmasabbak lehetnek, jobban a pilóta saját döntésén múlik, hogy mennyire ragaszkodik a saját biztonságához. Aki csak kis gépen repül, nem kell másoknak megfelelnie, az akár rugalmasabb is lehet. Aki viszont a kisgép mellett utasszállító gépen is repül, az valószínűleg jóval óvatosabb és elővigyázatosabb - akár meggyőződése, akár nem, ugyanis a nagy légitársaságoknál egyre nagyobb gondot jelent negatív tesztű személyzetet találni minden járatra.
Hogy te utasként egészséges vagy-e nem igazán miattad érdekli a légitársaságot, hanem egyrészt persze ezek az országok szabályai, amiket be kell tartani. Sokkal inkább érdekli a légitársaságokat és a reptereket, hogy a saját személyzetük ne fertőződjön - leginkább az utasok miatt.
Egy csomó légitársaságnál egyre nagyobb problémát okoz, hogy nem tudnak fertőzés mentes személyzetet kiállítani a következő útra. Viszont ha nem negatív a személyzet tesztje legalább az induláskor, akkor már el sem indulhatnak. Utaskísérőből és reptéri munkásokból sincs végtelen számban utánpótlás, de az adott típusokra levizsgáztatott pilótákból pláne nagyon kevés van és pláne a fapados légitársaságoknál nagyon kiélezett hatékony üzemeltetésre optimalizálnak, hogy tartani tudják az alacsony árakat. Ideális esetben max 20-30 percet tölt a gép a földön. A hatékony üzemeltetésnek az is része, hogy minél kevesebb pilótát kelljen alkalmazni. Viszont, ha egy pilóta tesztje pozitív, akkor ő nem indulhat el, tartalék pilóta kell helyette. Ráadásul amíg pozitív a pilóta, addig minden más későbbi járatát, amit ő vezetett volna mással kell helyettesíteni - és újabb tartalék pilótát előkészíteni arra az esetre, ha a váltás pilóta is megfertőződik valamelyik útján.
A személyzet most covid idején pláne nem hagyja el a gépet, már csak azért sem, nehogy teszteljék őket és ha esetleg menet közben megfertőződtek, akkor esetleg ott ragadjanak a célállomáson. Ezzel külföldi karantén költségeket okozva, de főleg személyzet nélkül visszautazásra képtelenül hagyni a gépet, ami egy rakás további következménnyel is járna. Járat törlés, utasok kártalanítása, átfoglalása, gép parkolásának extra költségei.
Kérdező, hány éves vagy? Nagyon naív ez az elképzelés - nem akarom ismételni, amit előttem már leírtak.
Tényleg a sétarepülés lenne neked a legjobb a próbához. A Budaörsi reptéren (is) találsz ilyesmit megfizethető áron.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!