A Wizzair 60 nap után sem fizette vissza az általuk törölt repjegyem árát, mit tegyek?
A Wizzair a koronavírus miatt még áprilisban törölte egy májusi járatát, amire volt foglalásom. Jött a sablon email, hogy válasszak, hogy a wizzszámlán 120%-os jóváírást, vagy a kártyámra visszautalva a 100%-ot kérem-e.
A kártyára való visszautalást választottam. Mindent a nagy könyv alapján csináltam, kitöltöttem a kártyámra való visszautalási adatlapot (mindenféle eu-s szabvány alapján kérték a bankszámlaszámomat, ami a bankom oldalán fel volt tüntetve, és onnan másoltam ki, tehát ez is biztosan jó), majd ezután kiírta a rendszer, hogy 60 napon belül visszaküldik a pénzt a kártyámra.
A wizz profilomba belépve látom, hogy május végén leszedték róla a 120%-ot érő egyenleget, de a bankkártyámon azóta sincs semmi.
A sztornó számlát pedig még április végén megkaptam.
Tegnap írtam az ügyfélszolgálatuknak (mert miért ne lenne emelt díjas a telefonszámuk, még a végén lehetne náluk gyorsan ügyet intézni), de nem jött rá válasz.
Mit tehetek, ha nem válaszolnak, és egyáltalán nem utalják vissza a pénzt? Meddig várjak még?
Segíteni sajnos nem tudok, de én is hasonlóan jártam, annyi különbséggel, hogy nekem a bankkártyámat ellopták tavasszal. Az új kártyámnak más a száma, ezért előre féltem, hogy mi lesz a visszautalásnál.
A Wizz-számlám szerint már 3 hete visszautalták az összeget, de az a bankszámlámra nem érkezett meg. A bankban azt mondták, hogy kártyaszámtól függetlenül vissza kellett volna érkeznie a pénznek, de ők ennek semmi jelét nem látják. Sem függőben, sem zárolva, semmi. Én is megadtam az IBAN-t, mert azt írták, hogy először az eredeti fizetési mód szerint fogják visszautalni (gondolom visszafordítják a tranzakciót), ha pedig úgy nem sikerül, akkor a bankszámlára utalják. Eddig nem kaptam pénzt sehol, a Wizz-számlámon pedig lekönyveltként kezelik a visszautalást.
A bankban (K&H) annyit tudtak mondani, hogy ha sikerül szereznem írásos dokumentumot, levelezést, ami alátámasztja a panaszkezelést, akkor indíthatok "CHARGEBACK" eljárást. Ekkor a bank a nevemben eljár az ügyben. De ehhez sok mindent kell összeszedni, nekem pedig összvissz egy mínuszos számlám van a jegyről, az pedig nem elég.
Na igen, a wizzair panaszkezelés egy vicc. Nem tudom elérni őket, az e-mailre meg ki tudja, mikor fognak reagálni, ha egyáltalán fognak...
Legalább 10 foglalásom volt az elmúlt néhány hónapra, és VALAMENNYIRE megérkezett a visszatérítés május végével.
Azt azért vedd figyelembe, hogy amit pontokból fizettél, azt pontban kapod vissza. A chargeback járható, de macerás út, bár szerintem van számlád, törlési értesítőd, sztornó számlád, ez épp elég hozzá.
De legegyszerűbb lenne némi türelem és +1 telefon a wizznek.
Szia! Velem ugyanez történt 2017-ben. Barcelonai utazásunk törölte a wizz indoklás nélkül. Szeptember 13-án indultunk volna, vagyis mi el is indultunk, csak nem velük, hanem kimentünk Bécsbe egy másik légitársasághoz. A lényeg az, hogy az 1 hetes nyaralásunk után egyből intézkedem, mert természetesen külföldről nem tudod őket felhívni. Minden alkalommal azt mondták, hogy már elutalák a pénzt, kérdezzek rá a bankomnál mert valószínűleg ott van a probléma. Természetesen bementem és mondták, hogy még csak próbálás sem volt részükről, a wizz nem utalta vissza. Telefon újra a wizznek, de ők szentül állítják, hogy elutalták, várjak türelemmel. Ez a türelem tartott 3 hétig és meguntam. Regisztráltam a késett a gépemre és egy bizonyos jutalékért cserébe elintéztek mindent. Nem telt el sok idő és jött a válasz, hogy visszakapom a jegy árát és a kártérítést is kapok mellé. Az is kiderült, hogy a wizz abszolút nem utalta el szeptemberben mint ahogy állították, csak az ügyvédi megkeresés után, október 30-án tették ezt meg.
Szerintem keress egy ügyvédet,mert másképp nem fogják visszaküldeni a pénzt.
Az ügyvéd kicsit húzós lenne - de a lakhelyem szerinti békéltető testülettel (fogyasztóvédelem) felvettem a kapcsolatot, a bejelentést megtettem, ők annyit mondtak, hogy 90 napon belül pontot tesznek az ügy végére (kicsit lassú sajnos, de ingyenes, és az is lehet, hogy nem kell a 90 napot végig várni).
Másrészről pár nappal ezelőtt kaptam a Wizz-től egy sablon e-mailt, miszerint erre a sok visszatérítésre még nem volt precedens, és kérik a türelmemet, nincs elfelejtve...
Csak azt nem értem ebben, hogy 60 napot írtak először (még ez is rengeteg idő, tekintettel arra, hogy a vírus miatt nagyon sok embert elbocsájtottak el vagy 8 órásról 6 órásra tettek át, tehát pénzügyileg nem volt mindegy egy kis magánembernek, hogy visszakapja-e a repjegye árát), és még van arcuk a 60 nap letelte után 1 héttel írni egy levelet, hogy intézik, türelmet kérnek.
Ebben csak az a felháborító, hogy repjegyvételkor minden dologra kérik a pénzt (hozzá se kell tennem, azonnal ki is fizettetik). Legközelebb én is úgy vegyek náluk jegyet, hogy 60 nap múlva kifizetem? Vagy ha nem sikerül a 60 napon belül teljesíteni, akkor küldök nekik egy levelet, hogy bocsika, intézem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!