Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » A Wizzair 60 nap után sem...

A Wizzair 60 nap után sem fizette vissza az általuk törölt repjegyem árát, mit tegyek?

Figyelt kérdés

A Wizzair a koronavírus miatt még áprilisban törölte egy májusi járatát, amire volt foglalásom. Jött a sablon email, hogy válasszak, hogy a wizzszámlán 120%-os jóváírást, vagy a kártyámra visszautalva a 100%-ot kérem-e.

A kártyára való visszautalást választottam. Mindent a nagy könyv alapján csináltam, kitöltöttem a kártyámra való visszautalási adatlapot (mindenféle eu-s szabvány alapján kérték a bankszámlaszámomat, ami a bankom oldalán fel volt tüntetve, és onnan másoltam ki, tehát ez is biztosan jó), majd ezután kiírta a rendszer, hogy 60 napon belül visszaküldik a pénzt a kártyámra.

A wizz profilomba belépve látom, hogy május végén leszedték róla a 120%-ot érő egyenleget, de a bankkártyámon azóta sincs semmi.

A sztornó számlát pedig még április végén megkaptam.

Tegnap írtam az ügyfélszolgálatuknak (mert miért ne lenne emelt díjas a telefonszámuk, még a végén lehetne náluk gyorsan ügyet intézni), de nem jött rá válasz.

Mit tehetek, ha nem válaszolnak, és egyáltalán nem utalják vissza a pénzt? Meddig várjak még?



2020. jún. 17. 22:36
1 2
 1/11 n5wrr7 válasza:
95%

Segíteni sajnos nem tudok, de én is hasonlóan jártam, annyi különbséggel, hogy nekem a bankkártyámat ellopták tavasszal. Az új kártyámnak más a száma, ezért előre féltem, hogy mi lesz a visszautalásnál.

A Wizz-számlám szerint már 3 hete visszautalták az összeget, de az a bankszámlámra nem érkezett meg. A bankban azt mondták, hogy kártyaszámtól függetlenül vissza kellett volna érkeznie a pénznek, de ők ennek semmi jelét nem látják. Sem függőben, sem zárolva, semmi. Én is megadtam az IBAN-t, mert azt írták, hogy először az eredeti fizetési mód szerint fogják visszautalni (gondolom visszafordítják a tranzakciót), ha pedig úgy nem sikerül, akkor a bankszámlára utalják. Eddig nem kaptam pénzt sehol, a Wizz-számlámon pedig lekönyveltként kezelik a visszautalást.

A bankban (K&H) annyit tudtak mondani, hogy ha sikerül szereznem írásos dokumentumot, levelezést, ami alátámasztja a panaszkezelést, akkor indíthatok "CHARGEBACK" eljárást. Ekkor a bank a nevemben eljár az ügyben. De ehhez sok mindent kell összeszedni, nekem pedig összvissz egy mínuszos számlám van a jegyről, az pedig nem elég.

Na igen, a wizzair panaszkezelés egy vicc. Nem tudom elérni őket, az e-mailre meg ki tudja, mikor fognak reagálni, ha egyáltalán fognak...

2020. jún. 18. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
57%
Be kell menni és megverni mindet mint anno Bud Spencer és Terence Hill is tette a "rosszfiúkkal" :D
2020. jún. 18. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Legalább 10 foglalásom volt az elmúlt néhány hónapra, és VALAMENNYIRE megérkezett a visszatérítés május végével.

Azt azért vedd figyelembe, hogy amit pontokból fizettél, azt pontban kapod vissza. A chargeback járható, de macerás út, bár szerintem van számlád, törlési értesítőd, sztornó számlád, ez épp elég hozzá.

De legegyszerűbb lenne némi türelem és +1 telefon a wizznek.

2020. jún. 20. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Nem pontokból vásároltam, hanem rendes pénzzel, az OTP-nál pedig nincs chargeback, már utánakérdeztem. A 250 Ft/perc-es telefonszámot meg nem akarom felhívni, érthető okokból.
2020. jún. 22. 08:37
 5/11 anonim válasza:

Szia! Velem ugyanez történt 2017-ben. Barcelonai utazásunk törölte a wizz indoklás nélkül. Szeptember 13-án indultunk volna, vagyis mi el is indultunk, csak nem velük, hanem kimentünk Bécsbe egy másik légitársasághoz. A lényeg az, hogy az 1 hetes nyaralásunk után egyből intézkedem, mert természetesen külföldről nem tudod őket felhívni. Minden alkalommal azt mondták, hogy már elutalák a pénzt, kérdezzek rá a bankomnál mert valószínűleg ott van a probléma. Természetesen bementem és mondták, hogy még csak próbálás sem volt részükről, a wizz nem utalta vissza. Telefon újra a wizznek, de ők szentül állítják, hogy elutalták, várjak türelemmel. Ez a türelem tartott 3 hétig és meguntam. Regisztráltam a késett a gépemre és egy bizonyos jutalékért cserébe elintéztek mindent. Nem telt el sok idő és jött a válasz, hogy visszakapom a jegy árát és a kártérítést is kapok mellé. Az is kiderült, hogy a wizz abszolút nem utalta el szeptemberben mint ahogy állították, csak az ügyvédi megkeresés után, október 30-án tették ezt meg.

Szerintem keress egy ügyvédet,mert másképp nem fogják visszaküldeni a pénzt.

2020. jún. 23. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Az ügyvéd kicsit húzós lenne - de a lakhelyem szerinti békéltető testülettel (fogyasztóvédelem) felvettem a kapcsolatot, a bejelentést megtettem, ők annyit mondtak, hogy 90 napon belül pontot tesznek az ügy végére (kicsit lassú sajnos, de ingyenes, és az is lehet, hogy nem kell a 90 napot végig várni).

Másrészről pár nappal ezelőtt kaptam a Wizz-től egy sablon e-mailt, miszerint erre a sok visszatérítésre még nem volt precedens, és kérik a türelmemet, nincs elfelejtve...

Csak azt nem értem ebben, hogy 60 napot írtak először (még ez is rengeteg idő, tekintettel arra, hogy a vírus miatt nagyon sok embert elbocsájtottak el vagy 8 órásról 6 órásra tettek át, tehát pénzügyileg nem volt mindegy egy kis magánembernek, hogy visszakapja-e a repjegye árát), és még van arcuk a 60 nap letelte után 1 héttel írni egy levelet, hogy intézik, türelmet kérnek.

Ebben csak az a felháborító, hogy repjegyvételkor minden dologra kérik a pénzt (hozzá se kell tennem, azonnal ki is fizettetik). Legközelebb én is úgy vegyek náluk jegyet, hogy 60 nap múlva kifizetem? Vagy ha nem sikerül a 60 napon belül teljesíteni, akkor küldök nekik egy levelet, hogy bocsika, intézem?

2020. jún. 24. 22:46
 7/11 anonim ***** válasza:
szrd le..
2020. jún. 27. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim válasza:
5-ös vagyok! Kérdező, mennyi volt a jegy ha megszabad kérdezni? Tény, drága egy ügyvéd, de ha kifizettél pl 100.000 Ft-ot a jegyért, a kesettagepem.hu 20%-ot kér jutalékként. (régen annyi volt) Magyarul visszakapsz 80e Ft-ot és semmit sem kell tenned érte,mindent intéznek helyetted. Ha valami extra olcsó jegyet vettél, akkor nem éri meg, ez igaz, de akkor ennyire küzdeni sem éri meg az utalással. Sokkal egyszerűbb lett volna a wizz egyenleg ha tényleg ez történt.
2020. aug. 4. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Kicsivel több, mint 100.000 Ft volt a jegy, de azóta már a megyei békéltető testületnél van az ügy (nekik 90 nap az eljárási idejük, viszont ingyenesek, majd meglátom, mit tudnak ezzel csinálni). Amúgy azóta sem kaptam vissza a pénzt (június 16-án járt le a 60 napuk a visszafizetésre). Nemrég kaptam e-mailt tőlük, hogy jaj de sajnálják, de legyek elnéző, mert ilyen eset még sose volt, mint ami most a vírus miatt van, majd utalják a pénzem... Szerintem pont a vírusra való tekintettel kéne csipkedniük magukat, amikor mindenki 4-6 órás munkaidőbe van áttéve, vagy kirúgták a munkahelyéről. És egy milliárdos cég kesereg egy kisembernek, hogy nem tudják visszafizetni a repjegye árát...
2020. aug. 5. 08:47
 10/11 anonim válasza:
Mi lett az üggyel végül? Sikerült visszaszerzése a pénzt?
2021. febr. 10. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!