Néhány repülőgépnek miért hátulra teszik a légcsavarját?
De valamiért így építették meg ezeket a gépeket.
Mindketto letezo, elterjedt design.
Legcsavarosaknal (vagy turbopropelleresnel) ha elol van a hajtomu, valamivel stabilabban repul, valamivel elorebb van a sulypontja (egy dugattyus motor eleg nehez). Leszallaskor kevesbe torod ossze a propellert. Viszont ott van a kepben, regi vadaszoknal vagy kiteszik a fegyverzetet a propelleren kivulre (akkor be kell kalibralni, hogy milyen messze hordjon ossze), vagy azon keresztul lo, ami macera.
Ha hatul van, valamivel instabilabb, sokszor canard-jellegu (kacsaszarnyas) tervvel kombinaljak. Nehany ilyen fejbol:
Ezen kivul szeretik meg autogyronal, sarkanyrepulonel, meg dronoknal is ezt az elrendezest (utobbinal felderiteskor nem takar ki semmit a legcsavar, ami jo). Elvileg kicsit hangosabb a tololegcsavar, ilyenkor ez van a gep vegen, mar orvenylo levegoben forog, es utana mar semmi nem csillapitja a hangot. Viszont az utasterbe talan kevesebb jut be ebbol a zajbol.
Ja, az Ascender eseteben hogy a gepbol kiugro pilotat ne daralja be a propeller, kulon kar volt a tollak elengedesere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!