Miért van Mohácson vízi határátkelőhely?
És miért ne lehetne a határátkelő feljebb? Számtalan példa van rá a világban, ahol a határellenőrzés helye és a határ helye markánsan elkülönül egymástól.
Nyilván Mohácson jóval több hely volt a kikötő kialakítasára és a manőverezésre, meg eleve praktikusabb egy ilyen funkciót városba telepíteni, ha már lehet.
Azért, mert ott a Duna. Drávaszabolcsnál a Dráva van. A vízi határátkelőhely nem csak azt jelenti, hogy keresztben átkelsz a folyón egy irányból a másikba, hanem hogy hosszában áthajózol rajta. A Dunán nagy nemzetközi (teher)forgalom zajlik, (többek között) ennek a felügyelete a határállomás feladata. Délről mi alkotjuk a schengeni határt, tehát fontos is, hogy ott tényleges határátkelő legyen.
"A Duna folyó 1449 sz. folyamkilométerénél elhelyezkedő Mohácsi Vízi Határátkelőhely az Európai Unió és a schengeni térség déli vízi kapujaként felelős az Európai Unióba vízi úton érkező személyforgalom és vízi járművek ellenőrzéséért. A határátkelőhely és az államhatár között húzódó 15,9 km-es Duna szakasz (határkikötő és államhatár közötti távolság légvonalban) illegális bevándorlás szempontjából történő ellenőrzése a Rendőrség feladatai közé tartozik."
Ja igen, ezt akartam írni én is, annak pedig, hogy a határátkelő mintegy 16 km-rel a tényleges határ felett van, nyilván infrastrukturális oka van, ahogy az első is írta.
Ezen kívül ha megnézed, a Duna menti terület a határ környékén nemzeti parkba esik, tehát ott építkezni, ilyen jellegű infrastruktúrát létrehozni biztos nem is szabad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!