Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Jogos a követelésük?

Jogos a követelésük?

Figyelt kérdés

Szekszádra terveztünk utazni, szállást lefoglaltuk de betegség miatt nem tudunk menni.

erre ők azt mondták h kötbért kell fizetnünk (30k-t).

mikor lefoglaltuk akkor erről szó sem volt (utólag is ellenőriztem a honlapjukon) és csak a visszaigazoló emailben írtak erről, holott ha én ezt tudom akkor nem fogadom el. Előre nem tájékoztattak, nem írtam alá (nem klikkeltem) ilyesmit.

szerintem ez nem jogos.


2010. aug. 30. 23:33
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
vagyis már nem előző vagyok hanem azelőtti
2010. aug. 31. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

nincs ászf a honlapjukon végignéztem mindent.


emailben meg annyit irtak hogy lemondási idő 5 nap , azon belül kötbér van.


de hogy mi mennyi azt nem.


szóval akármekkora összeget követelhetnek? mert ugye ha szerintetek olyan esetben kell fizetnem amit velem nem közöltek, sehol erre utaló nyom nem volt -hanem csak utólag hozzánkvágták - akkor ugyanigy mondhatnak például 1millió forintot is.

2010. aug. 31. 08:56
 13/19 anonim ***** válasza:

nem tudom hogy az összeget hogy számolják, erre van egy számítási mód mindig. Megadnád a szálloda nevét, honlapcímét? Megnézem, hátha én megtalálom.

Amúgy tényleg nem értem miért csodálkozol... szobát foglaltál, ahova nem mentél el: ők arra a pár napra nem adhatták ki másnak kiesett miattad a jövedelmük. Teljesen természetes hogy kérnek kárpótlást.

egyébként szerintem ha az ászf-ben nincs bent de mailben megírták, akkor is áll ez, ugyanis ekkor még lemondhattad volna kötbér nélkül. Megjegyzem minden szálloda ezt cisdnálja.

2010. aug. 31. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
Meg ha a visszaigazoló emilben leírták, és gondolom te az elolvastad, ha nem tetszett, akkor miért nem mondtak le rögtön? Akkor még nem kellett volna fizetni. De lehet, hogy ha tényleg megpróbálnád velülk normálisan megbeszélni, hogy sajnos a betegség nem tette lehetővé, hogy elmenjetek ill. hogy hamarabb szóljatok, akkor lehet, hogy elnézőek lesznek!
2010. aug. 31. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Hát ez elég furi kérdés.


Ha a foglaláskor nem volt olyan rész hogy elfogadod a foglalási feltételeket, akár nem is kell be X-ni csak ott van akkor jogosan kérik. vagy ha a vissza igazolt foglalás után fizettél foglalót akkor is jogos.


de ha sehol nem szerepel akkor nem jogos.


én mielött fizetek azért egy ügyvéddel beszélnék, mert igaz elég bunkóság így lemondani de nem biztos hogy jogos.


mi minden nyaralásra kötünk biztosítást, ha bármi történik vissza kapjuk a befizetett pénzt.

2010. aug. 31. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Ha esetleg leírnád, hogy melyik szállásról lenne szó... És hogy mikor mondtad le, és mikorra szólt a foglalásod, akkor talán tudnánk segíteni.

Tény, ami tény, hogy létezik ez a kötbéres nyavalya. Amennyire ismerem ezeket a dolgokat (már jónéhány helyen voltam, és volt amit lemondtam) érzekés előtti 14, de van ahol 7 napig kötbérmentes a lemondás. Aztán ahogy közeledik az idő, úgy emelkedik az összeg. PL. érkezés előtti 7. napig nullforint, 5-6.napig 30%, 3-4.napig 50%, utánnal 100%. De mondom ez csak egy példa, szállodája válogatja, hogy milyen határidőket alkalmaz.

2010. aug. 31. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Kötbérről csak szerződésszegés esetén beszélhetünk. Ha a kérdező a foglalással együtt olyan szerződést írt alá, mellyel az ÁSZF-et (egyúttal annak valószínűleg apró betűs, kötbérre vonatkozó részeit) elfogadta, akkor a kötbér követelése jogos. Ha a szállást csak úgy foglalta le, hogy telefonba bemondta az adatait és az időpontot, akkor nem történt szerződésszegés, mert a két fél nem szerződött semmire, csupán szóbeli megegyezést kötöttek. Ha a foglalás interneten történt, akkor az az adott weboldal tartalma az irányadó.
2010. aug. 31. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
Igen, ezért kértük hogy mondja meg melyik szálloda az hogy megnézhessük:)
2010. aug. 31. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim válasza:

"nincs ászf a honlapjukon végignéztem mindent."


Az nem a honlapjukon van, hanem a szállásfoglalásra vonatkozó részek automatikusan vonatkoznak minden szállodára.

Melyik szállodásról van szó? Ha többen nézzük, hátha megtaláljuk, nem létezik, hogy ne lenne ott vagy a visszaigazoló emailben összegszerűen nem írták volna le. Én eddig ahonnan kaptam visszaigazolást, mindenhol ott volt, hogy ennyi napon belüli lemondás ennyi forint.

Nagykorú vagy egyáltalán? A tájékozatlanságodból és a hozzáállásodból kb. 15-nek tűnsz:(

2010. aug. 31. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!