Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Magyarországon a metro mozgólé...

I$TV@N kérdése:

Magyarországon a metro mozgólépcsőjénél miért állnak mindig ellenőrök, miközben Prágában prágaiként fél évente látok egyet belőlük?!

Figyelt kérdés
Relativ ez a két főváros közel van egymáshoz...
2020. dec. 12. 16:49
 1/8 anonim ***** válasza:
50%
Magyarország balkáni ország Csehországhoz képest.
2020. dec. 12. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
85%

Csehországban az emberek elég kulturáltak, hogy ha használnak egy szolgáltatást, akkor fizetnek érte, azaz jegyet/bérletet vesznek.

Magyarországon meg azt hiszi sok mindenki, hoy yneki "jár" a tömegközlekedés, nem kell érte fizetnie, ezért jegy/bérlet nélkül akar utazni.

A különbség a két ország kulturájában keresendö, ahol becsületesek az emberek, ott nem kell ellenör mindenhol.

2020. dec. 12. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
93%
Rengeteg kérdést láttam már itt, ahol arra voltak kíváncsiak, egy-egy járat első ajtós vagy ingyenes-e. Ha a metróban nem lennének ellenőrök, az emberek jó része nem benne bérletet.
2020. dec. 12. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
37%
A magyar keresetekhez képest a bérlet túl drága. Bécsben (az a legközelebbi főváros) például kb 25 ezer a havi bérlet átszámolva, mégse okoz gondot az embereknek megvenni, mert keresnek annyit. Meg is veszik. Budapesten viszont a 9500 Ft az átlag keresethez képest sok, az ittenieknek megterhelő megvenni. De a bérletet többnyire azért megveszik. A probléma a jegyekkel van, azok irreálisan drágák. Bécsben egy jeggyel a városon belül oda mész ahova akarsz, korlátlan átszállással. Itt van, hogy viszonylag rövid távra is dupla, meg tripla árat kérnek, míg például a metróval bejárhatod a fél várost egy jeggyel. Ez az ami nálam is kiveri a biztosítékot, ezért bliccelnek sokan (én is), mert igazságtalannak gondoljuk a rendszert (a bérletes miért mehet bárhova, a jegyes meg nem?)... 7 éve nyaggatjuk a BKK-t, hogy vezessék már be az időalapú jegyet, de szavaink süket fülekre találnak. A FUTÁR egység ami ott van minden járművön kezeli az elektronikus jegykezelőket, technikai akadálya azóta nem lenne. Reméltem, hogy Karácsony megoldja végre, de inkább jobban szívat a biciklisávjaival (a pótlóbuszokat is akadályozza), mint hogy értelmes fejlesztéseket hajtson végre.
2020. dec. 12. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
80%
Nem hiszem hogy sok lenne 9500 Forint egy pesti bérletért havonta.
2020. dec. 12. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
82%

4-es: ez megint a tipikus különbség, máshol ha valakinek nincs pénzejegyre/bérletre, akkor nem használja a tömegközlekedést!

Az nem mentség, hogy szerinte drága, ezzel a logikával akármelyik üzletbe bemégy és elviszed, amit akarsz, mert szerinted túl drága, ezért nem fizetsz semmit.

2020. dec. 12. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
95%
Mert sokan akarnak ingyen utazni. A villamosokon, buszokon is több ellenőrre lenne szükség, mert alig látom őket, amikor meg vannak, egy pár embert mindig megbírságolnak. A teljes árú bérlet 7000 forint, aki meg jeggyel utazik, az többnyire alkalmi utazó, fizesse már ki azt az 1-2 jegyet. Utálom az élősködőket.
2020. dec. 12. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
80%

Kérdező, a jegyellenőrzés módja is különbözik a két városban. Ugyan mindkét városban szoktak kijáratnál és a vonatokon is ellenőrizni, Prágában utóbbi az elterjedtebb. A bejáratnál ásítozó biztonsági őr viszont budapesti specialitás, hatékonysága a magas bérköltségek miatt igen kérdèses, valószínűleg erős az erintett vállalkozás politikai beágyazottsága és előnytelen a szerződése is a városra nézve.


4-es, Bécsben tudatosan tartják màs, hasonló bérszínvonalú városokhoz képest alacsonyan a bérletek áràt, mert így ugyan többlettámogatást igényel a szektor, egészében nézve úgy számolnak, hogy jobban jár a város , mert élhetőbb, egészségesebb lesz a környezet, az autózás negatív extern hatásai csökkentik a város egyéb kiadàsait. Az időalapú jegyrendszernek nekilátott többször a BKK, de Vitézyék olyan előnytelen szerződéseket kötöttek, hogy hiába álltak legyártva a technikai eszközök, a BKK új vezetése kénytelen volt hatalmas veszteségek árán kitáncolni az egészből , màr a Tarlós-éra alatt...

2020. dec. 13. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!