Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Miért nem éri meg sokkal...

Miért nem éri meg sokkal jobban a tömegközlekedés, mint az autó?

Figyelt kérdés

Egy Budapest - Veszprém út gyorsvonati kocsiban 2.375 ft. Egy BKV-jegy Kelenföldre 350ft, plusz egy veszprémi helyi járatos jegy a város szélén lévő vasútállomásról a belvárosba 300 ft. Ez összesen 3025 ft.


Az autóm fogyaszt azon a 110-120 km-n kb. 7-8 litert. Most jóval olcsóbb a benzin, de régen volt mondjuk 380 forint egy liter. Azzal számolva ez az út 2660-3040ft.


Persze lehet számolgatni, hogy az autónak vannak plusz költségei, de ha amúgy is fenntartasz egy autót, akkor nem biztos, hogy a zöld megoldás fog nyerni, és vonatra szállsz.


2020. ápr. 20. 12:10
1 2
 1/11 anonim válasza:
82%
Szerintem a vonat egyáltalán nem éri meg, ha az ember nem diákigazolvánnyal vagy más kedvezménnyel utazik, főleg amilyen színvonalú a vasút az elmúlt években (amikor én is vonatoztam). De diákként is ha páran összeülnek egy autóba, jobban járhatnak. Bár az, hogy ha valaki budapesti és nincs BKV bérlete, egy érdekes helyzet.
2020. ápr. 20. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Rendben, ha van BKV bérletem, akkor 2375ft + 300ft, azaz 2675ft. A benzinhez képest megspórolok vagy 100 forintot...
2020. ápr. 20. 12:15
 3/11 anonim ***** válasza:
76%
A tömegközlekedéssel az a baj, hogy az utasok számával egyenes arányban nő a költség, így 2 fő teljesárú utasnál már megéri autóba ülni (ha nem vesszük bele, hogy most olcsó a benzin, akkor is). Csehországban ezt úgy oldják meg, hogy már két együtt utazónak jár kedvezmény, így egyszerűen nem éri meg autóba ülni. Ezt kéne felismernie a MÁV-nak és a Volánbusznak. A helyi közlekedésben pedig a tatabányaihoz hasonló rendszert kéne bevezetni minden városban, Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Miskolcon és Pécsett a leghamarabb, ebben a sorrendben, de idővel országosan.
2020. ápr. 20. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Milyen a tatabányai rendszer?
2020. ápr. 20. 12:19
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Városok között egyszerűbb autóval. Ha Budapestre szeretnék menni, ahova Intercity megy, még az sem egyszerű. Ritkábbak lettek a járatok, meg a menetidő is megnőtt az elmúlt 10-15 évben. Menetrendhez vagy kötve. És baromi drága is.

Budapesten belül egyszerűbb tömegközlekedést használni. Már csak azért is, mert parkolók sincsenek.

De ez a saját városomra is igaz. Vannak olyan városrészek, ahol szinte lehetetlen parkolni. Szóval csak otthon-munka-otthon viszonylatban felesleges az autó, ha nem olyan a munka, amihez kifejezetten kell.

De szabadidős programok, bevásárlás, stb. kapcsán meg nagyon is jó. Az én lakásom közelében nincs olyan normális élelmiszerbolt, ahol tudnék vásárolni és gyalog hazavinni.

2020. ápr. 20. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

És ha busszal mész? Az legalább a város középen tesz le, nem kell helyi buszjegy.

Amugy szerinten ez orszagos rekord, hogy Veszprémben a vasútállomás ilyen messze van a buszvégállomástól.

2020. ápr. 20. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Tatabányán időalapú jegy van, 60 perces, azon belül korlátlanul átszállhatsz és visszafele is utazhatsz.
2020. ápr. 20. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Budapesten belül soha nem mennék kocsival, a tömegközlekedés tökéletes, sőt akár elektromos kocsizhatsz is ha akarsz (én éjszaka ezt csinálom a biztonság érzet miatt).

Viszont Tatabányáról járok Pestre dolgozni, a bérlet 49.800 FT. Úgy megéri nekem, hogy 86%-át a munkahely téríti, amúgy kocsit használnék, mert km/9 ft-ot térít bejárásra ha autót használok tömegközlekedés helyett.

2020. ápr. 20. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
68%
Az anyagi okokon, időn túl még mindig ott van az, hogy nem fogok egy klíma nélküli vagonban, buszon, metrón, akármin izzadni, büdös, nyomulós, netán erőszakos embereket elviselni, hanem szépen beülök a klímás kocsiba. Igen, lehet, hogy többe kerül, de a pénztárcámban meg ne turkáljon senki.
2020. ápr. 20. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Jópár dolgot kihagyott a kérdező és némely hozzászóló is a számításból.


1. Abból indult ki a kérdező, hogy "amúgy is fenntartasz egy autót", ami kapásból egy leegyszerűsítő állítás. Még ha el is fogadjuk, hogy nagyobb városokat és a szegènyebb népességet leszámítva minden háztartásban van egy autó, attól még a családban jelentkező mobilitási igények egészen szerteágazóak lehetnek és bizony jön a kérdés, hogy megéri-e azt a bizonyos második, harmadik, stb. autót is fenntartani.


2. Nem mindegy, kinek milyen rendszeresek az utazási igényei. Ha valaki munkavállalas céljából ingázik és a törvény betűjének megfelelően meg is kapja a bérlete árának 86 vagy még nagyobb százalékát a munkáltatójától, akkor nincs az a gazdaságos kis autó, amivel olcsóbban kijön az ingázás. Ezzel együtt tény,hogy alkalmi utazáshoz vagy akár csak heti ingázáshoz is jóval olcsóbb lehet osztozni egy autón.


3. Akár "amúgy is" van autód, akàr kimondottan a tömegközlekedés kiváltasára veszed és tartod fenn, a biztosítas, a súlyadó, a rendszeres szervízek, tisztítás, vizsgáztatás, rendszeres es rendkívüli karbantartások mind költséget jelentenek. A kérdés csak az, ezek mekkora arányát tekinted állandó költségnek, amit akkor is fizetnél, ha buszra, vonatra ülnél, es mekkora a változó költség. Pusztán a benzinköltséggel számolni egyszerű önbecsapás.


4. És van egy nehezebben számolható, ám annál zsebbevágobb tétel: az amortizáció. Bizony a leghűségesebb igáslovat is le kell egyszer cserélni, márpedig az értékéből veszít. Ezt pedig nem elhanyagolható mértékben befolyásolja a futásteljesítmény is. Szóval ha ezt kihagyod a matekból, akkor megint csak finoman átejted magadat.


Félreértés ne essék, ettől még komoly tarifareformra volna szükség szerintem is a közösségi közlekedés versenyképességének fenntartása érdekében, de a kérdésben és a válaszokban foglaltakat mindenképp árnyalni szükséges.

2020. ápr. 20. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!