Valaki vezetett már Magyarországról Olaszországba?
Igen voltam már arrafelé közúton. Szlovénián keresztül érdemes menni és javaslom Trieszt felé venni az irány és nem Gorizia irányában ugyanis arra csak autóút visz, nem a legjobb a minősége (azért közlekedhető), ráadásul nagyon erős az oldalszél a hegyek miatt.
Fizetőkapuk vannak Olaszországban, ami azt jelenti, hogy a megtett utat kell kifizetni az autópályán. Egy Torinó-Tarantó távolság esetén úgy 80 euróval kell számolni és ez csak az odaút. Az autópályák minősége nagyon jó! Az Appenineken áthaladva a domborzat miatt nem lehet haladni, sok az alagút, kanyargós stb...
Viterbótól egészen Battipagliáig 2x3 sávos autópálya visz és nagyon kényelmes használni őket. Itt 150 km/h a megengedett sebesség.
Campania régióban vagyis Nápoly környékén számolni kell azzal, hogy már az autópályára történő felhajtás esetén is fizetni kell pár eurót, ami azért vicces mert még nem is tudják, hogy hol fog lejönni. Calabiában nem kell fizetni az autópályáért, ugyanis ott azt mondták hogy nem fizetik és kész... Szicíliában fizetni kell, illetve a keleti oldalon és végig.
Az autóutak állami kézben vannak és nem kell értük fizetni.
Városokban figyelni kell arra, hogy a belvárosból ki van tiltva a forgalom és a behajtásért fizetni kell, vagy bérletet kell venni. A parkolóhelyek esetén különböző felfestéseket alkalmaznak, melyekre az olaszok magasról tesznek, viszont egy külföldinek nem árt tisztában lenni velük:
Kék: kijelölt parkolóhely - fizetős
Fehér: kijelölt parkolóhely - nem fizetős
Sárga: fenntartott parkolóhely nem polgári kocsik részére (mentő, tűzoltó, rendőr, hibaelhárító, futár, hullaszállító, taxi stb)
Rózsaszín: kijelölt parkolóhely várandós nők és/vagy 12 éven aluli gyermeket szállító polgári gépjárműveknek - ehhez ki kell váltani egy rózsaszín kártyát az önkormányzatnál.
Aki ragaszkodik az indexeléshez az itt nem fog vele találkozni, nekem sem szokásom, de ettől függetlenül baromi jól közlekednek. Számítani kell arra, hogy mindenhová körforgalmat telepítenek, ahová befelé is indexelni kell, azonban csak az minősül körforgalomnak, amelyet táblával jelölnek. Ennek hiányában még ha körforgalomnak látszik is a jobbkézszabályt kell alkalmazni, vagyis be kell engedni a másikat.
Nappal jó látási viszonyok mellett sem lakott területen belül, sem lakott területen kívül nem kötelező kivilágítani a kocsit. Távolsági fényszórót éjszaka lakott területen is lehet használni ha a fényviszonyok nem kielégítőek. Torlódásnál a vészvillogót kötelező bekapcsolni ide nem értve a lakott területen kialakulót. A hátsó ködlámpát kötelező használni ha az eső, hó, vagy köd 50 méter közelébe vagy az alá csökkenti a látótávolságot. Az elsőnek nincs távolságbeli korlátozása, de ugyananezen rossz látási viszonyok mellett használható.
Fontos tudni, hogy zöld színű autópálya táblával jelölt útszakasz a tényleges autópálya, amit kékkel jelölnek az csak autóút.
Nem igazán találkozni bokor mögött elbújt rendőrrel, csendőrrel pedig végképp, akik sebességet mérnének. Az egész utazás során békén hagynak ha nem csinál az ember hülyeséget. Védák vannak ott is telepítve.
Még a fizetőkapukról: a telepass-t el kell felejteni hacsak nem vásároltál a kocsiba egy berendezést, amit a kapu érzékelve egyből átenged (voltaképpeni bérletnek minősül amit egész évre megvesznek és csak lassítani kell a kapunál). A carte kártyás fizetést engedélyez, a monete pedig érmés és készpénzes fizetést.
Így röviden ennyi jutott eszembe.
Bocs, de kiszámoltad már az útiköltséget szgk.-val?
Ha nem tévedtek el sokszor, akkor is kb 1600 km x 2 .
Tranzitszállás, üzemanyag, autópályadíj stb kb. 200.000 Ft körül lesz úgy, hogy az útközben lévő világhírű épületekből, városokból semmit sem láttok...
Természetesen a ti döntésetek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!