Hogyan kérhető lemondás, visszatérítés az orsztrák járványkorlátozások miatt fel nem használt (későbbi) online vásárolt Budapest-Bécs jegyekre?
"nem tartom korrektnek ezt a gyakorlatot"
én meg azt, hogy drágul a kenyér, de hát valamit enni kell, úgyhogy megveszem. :D
"nem értek egyet vele"
A jegy megvásárlásával elfogadtad az utazási feltételeket, vagyis egyetértettél vele.
Ha így gondolod, akkor ne utazz a lakóhelyedtől 1 villamosmegállónál távolabbbra, mert fájdalmas lesz... Minden közlekedési társaság ugyanígy csinálja. A fapados reptársaságok sokkal durvább dolgokat megcsinálnak. Ott az ügyfélszolgálat is emeltdíjas számon hívható csak.
Az ÖBB, a DB és a Lufthansa sem fog térden állva könyörögni hogy had adja vissza jegyed árát...
Jó dolog az utazás, de sajnos van kockzata is. Oda kell figyelni alaposan mielőtt szerződést kötsz (a jegy gyakorlatilag egy szerződés) és ki is fizeted.
Egy pofáraeséstől ne menjen el a kedvetek az utazástól, sőt inkább motiváljon a dolog, hogy hol és hogyan lehet megcivatni a szolgáltatókat! :)
Ember, ez a korlátozás a MÁV-Start számára ugyanolyan váratlan volt, mint neked. És ugyanannyi ráhatásuk van az egészre, mint neked. Ha te kiválasztottad a visszaváltható, de drágább jegy helyett az olcsóbb, de nem visszaválthatót, akkor pontosan azért kaptad a kedvezményt, hogy ne a vasút viselje a kockázatokat, hanem te magad. És ez tökéletesen rendjén is van így, mert a választás lehetősége a tiéd!
Ennek fényében egy nyilvánvalóan járványügyi szempontból kockázatos időszakban a vasúttarsaságot inkorrektséggel vádolni ... na, az az inkorrekt, barátom!
Felmérted jegy vásárlásakor a kockázatot? Lehet/nem lehet utazni?
Választottál visszaváltható jegyet?
Akkor most miért A MÁVot szidod ezerrel?
Nem jogos!
22, 23.
1. Nem tudtam, hogy van drágább jegytípus.
Párom keresésére ezt a lehetőséget dobta ki.
2. Mint említettem, párom elmondása szerint voltak fogyasztók megtévesztésére alkalmas feliratok, kiírások, ő tényleg abban a hiszemben volt, hogy lemondható jegyeket vásárol.
3. Nem várom el, hogy a szolgáltató 100%-ban viselje a kockázatot, de azt egyszerűen nem tartom korrektnek, hogy 100%-ban rám hárítsa. Vannak köztes megoldások, pl. X% visszatérítés, a jegy későbbi felhasználásának lehetősége, amivel a szolgáltató sem veszít teljesen, és a felhasználót sem nézik madárnak
4. Az hogy én személy szerint hogyan érzek a dologgal kapcsolatban, mit tartok és mit nem tartok korrektnek, az az én érzésem, az én döntésem, az én meglátásom. Ezt akarjátok befolyásolni? Feltettem egy kérdést. Ha azt mondjátok, hogy nem lehet visszaváltani és rácsesztünk, hibáztunk, OK, köszönöm a választ, tudomásul vettem. De nehogy már ne mondhassam azt, hogy ezt nem tartom korrektnek.
Nem tudom hol éltek, mert lassan két éve ez van. Repülőknél is így van. Ha a járat üzemel a korlátozások ellenére is, ergo nem törölték a járatot, nem jár vissza a pénzed.
Egyébként sz*ros 2X6000 Ft-ról beszélünk nem kétszer hatvanról. Engedd el!
Akkor puffogj csak tovább. Rutin nélkül is egyértelmű , hogy beírom a keresőbe : “màv”. Nini, mavcsoport.hu! Klikk. Hmm… nemzetközi utazás! Katt. Ajánlatok országonként…na ez jó lehet! Ausztria, megvan!
És itt a lényeg:
“ Korlátozott számban valamennyi, a nemzetközi díjszabásban szereplő magyar és osztrák állomás közötti útvonalra, adott napon, meghatározott - Hegyeshalmon vagy Szentgotthárdon át közlekedő - nappali vonatra szóló, nem visszaváltható menetjegyek.”
Közvetlenül alatta a Wien Bonus jegy:
“Korlátlan számban váltható, adott napon valamennyi vonatra érvényes, utazás előtt visszaváltható menetjegy Budapestről egy útra:”
Ez inkorrekt és megtévesztő így, bakker???
Persze, meg lehet sértődni, csak valahogy jobb hely lenne a világ, ha az emberek ehelyett belátnák saját tévedéseiket és nem mutogatnának ehelyett másokra.
26. Mert nem láttam be a tévedésem?
Tévedtem, ez igaz, de ez nem változtat semmit azon, hogy a MÁV (és más szolgáltatók) gyakorlatét ÉN személy szerint nem tartom korrektnek.
Most a MÁV-val volt dolgom, minek beszéljek a Wizzairről a Lufthansáról vagy az ÖÖB-ről?
Nem a szaros 2x6000 Ft-ról van szó, hanem arról, hogy milyen irányba tartunk, és mit lehet megtenni egy szolgáltatónak a fogyasztóival.
Klímaválság van, mindenhonnan ekézik a fogyasztókat, hogy ne a repülőt válasszák, hanem anémileg környezetkímélőbb alternatívákat (busz, vonat) - na, de akkor azok legyenek már olyanok, hogy érdemes is legyen azokat választani, és ne csak azzal tűnjenek ki, hogy ugyanlyan mocsadékok, mint a légitársaságok, csak cserébe 3-szor-10-szer annyi idő alatt juttatnak el A-ból B-be koszos, meghibásodó, leálló vonatokon.
A szolgáltató a szolgáltatói érdekeket nézi, a fogyasztó a fogyasztóét - nem a kompromisszumra kell törekedni? Miért nézzem én fogyasztóként a szolgáltató érdekeit?
Szerintem meg akkor lenne jobb hely a világ, ha tennénk érte, és nem nyelnénk be minden mocsokságot szó nélkül. Igenis, ha van fogyasztói érdekvédelem, ha mindenki nyitott a kompromisszumra, és tesz is érte, akkor fog bármi is változni.
"ÉN személy szerint nem tartom korrektnek."
Ok, lexarjuk. Akkor azt hiszem, kimeritettuk a temat. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!