Bevallalnatok egy 2001-es 1.4-es rendszeresen karbantartott Clioval egy horvatorszagi vagy olasz utat?
#1 netto hulyesegeket beszelsz.
Kerdezo: ha elfertek az autoban, van biztositasotok, es megbizol benne, siman. Azert arra figyelj, hogy a csomagtartoja nem tul nagy, ugyhogy 4 szemellyel nem biztos hogy befer a cucc is.
Az évek száma -ismereteim szerint- csak bornál és nőnél lényeges.
Autónál viszont az, hogy milyen gazdája van.
1994-es dízel Mercivel jártam, és járom be a mai napig Európát.
A 25 év alatt még egyszer sem hagyott csereben.
Erről ennyit.
Megboldogult fiatalkoromban 1200-as Ladám volt. Barátnőkkel, haverokkal bejártuk vele Marokkót és fél Európát. Általában 4 személlyel és degeszre tömött csomagtartóval. Marokkóba nemcsak belekóstoltunk, lementünk Agadirtól délre, összesen kb. 11 ezer km. Skandinávia: Norvégiában fel a Nordkappig, majd vissza Finnországon keresztül. Brit-szigetek (Anglia, Skócia, Észak-Írország, Írország, Wales). Franciaország (Párizs, Loire-volgy, Normandia, Bretagne, Massif Central, Pireneusok, Riviéra). Olaszország Velencétől Palermoig. Mindez az autó 5-12 éves kora között.
Az 1200 ccm bizony elég kevés volt, főleg ennyi cucchoz. A Pireneusokban kettes sebességben araszoltunk felfelé, a mögöttünk jövők nagy örömére. Az autópályákon ritkán tévedtünk be harmadik sávba. Spanyolországot bekapcsolt fűtéssel szeltük át, különben felforrt volna a hűtővíz.
Ilyen hosszú utakon már csak statisztikailag is elkerülhetetlen volt, hogy időnként be ne üssön valami technikai gebasz. Többször volt ékszíjszakadás, tönkrement a vízpumpa, leégett a kuplung. Toltuk is, vontattak is. Néha mi is vontattunk. Koccanásunk is volt. Mindent megoldottunk így-úgy. Ami adott pillanatban tragédiának tűnt, az másnap már kaland volt.
Azóta persze csak "nyugati" gyártmányú autóim voltak. Mind megbízhatóbb volt, de egyik sem hibamentes.
Szerintem egy 18 éves, de jó állapotú autóval bevállalható Horvátország ill. Olaszország, de a biztonság kedvéért fel kell készülni az esetleges műszaki problémákra. Legyen elég zsé a rendezésükhöz, és valamilyen módon tudjatok kommunikálni a helyiekkel. Segítőkész emberek mindenhol vannak. Mondanám, hogy pár tartalék alkatrész jól jön, de ha értenél ezekhez, nem itt kérdezősködnél. Mindenesetre gyakorold egy kicsit a kerékcserét, és az elakadásjelző háromszög összerakását. Esetleg még a biztosítékokkal és az izzókkal megismerkedhetnél. Legyél tisztában az előírt guminyomással, és tudd használni a benzinkutak levegőpumpáit.
Az 1400 ccm pont elég lesz arra, hogy elvigyen A-ból B-be, emiatt ne aggódj. Ha kevés, akkor visszakapcsolsz, legfeljebb lassabban hajtasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!