Hogy történt ez Veronai buszbaleset pontosan?
az események nagyon tragikus összejátszása okozta. sokan nem értik, hogy hogy ment neki a pillérnek ami nem lóg a leállósáv fölé hanem az út mellett van, ott ahol nem jár jármű.
a busz a korlát tartóelemeit kidöntötte, így a korlát deformálódott és nem tudta visszarántani a hatalmas tömeget az útra. ellenben a sérült korlát leszedte a gumit a felniről. a korlát ami maga nem esett szét csak deformálódott, s arrébb ment, mint egy sin megvezette a kereket és szabályosan nekivezette a betonpillérnek.
normál esetben az útra kellett volna visszarántania, de ebben az esetben nem ez történt.
ugyanakkor nem ez volt a fő gond, hisz a folyamat során rengeteget fékezett a buszon, így az ütközés ereje csökkent. ezért úszták meg sokan sértetlenül. igaz a fékezésben a busz elejének a gyűrődése is szerepet játszott, ami miatt viszont többet súlyosan megsérültek. a nagy baj az volt hogy kigyulladt. egyesek szerint a korlát mellett levő lámpaoszlopok okozták elektromos úton a tüzet ha ez igaz akkor nem is a fent leírt megvezetés volt a fő gond hanem a lámpaoszlop. a legnagyobb tragédiát a tűz okozta.
azt persze nem tudjuk hogy a busz miért tért le, ahogy azt se hogy a buszvezető megpróbálta e visszavezetni az útra a buszt, azonban ha meg is próbálta, ez nem volt lehetséges a szalag rávezető hatása miatt.
"normál esetben az útra kellett volna visszarántania, de ebben az esetben nem ez történt."
Sajnos itt viszont nem a normál eset állt fent.
A H2 visszatartó fokozatú szalagkorlátrendszer ütközési tesztje egy 13t tömegű 70Km/h-val haladó járművel történik.Ennek a mozgási emergiája ~260KJ. A szóban forgó busz sebessége kb 100km/h volt az utasokkal,csomagokkal számolt tömege pedig kb 20t.Így az ütközés pillanatában ez kb 800kJ mozgási emergiát jelent.Ekkora túlterhelést semmilyen korlát nem visel el,a fizikát sajnos nem lehet megb..ni.Az,hogy a tüzet a lámpaoszlop okozta volna nem valószínű,hiszen az üzemanyag tank az hídpillérnek ütközéskor semmisült meg(a busz jobb oldala kb 8m szakszon eltünt).
a jövő talán valamiféle intelligens korlát lehet ami méri a becsapódás erejét, a becsapódó test tömegét s annak megfelelő ellenerőt fejt ki. mert az se jó ha túl keményen rántja vissza, de az se ha nem rántja vissza eléggé, netán átszakad.
de ettől még messze vagyunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!