Mivel masiniszta nem voltam, csak józan paraszt ésszel való megközelítést tudok neked mondani:
A mozdonyoknak azért szokott egynél több áramszedője lenni, mert az sérülékeny, és a meghibásodása az egész szerelvény leállását okozhatja.
Ezek az áramszedők - mivel súrlódó alkatrészek-, kopnak. A kopásuk normál üzemben arányos a használat idejével, amit egy régebbi mozdonynál is könnyen megoldható üzemóra számlálóval mérni lehet. Azt nem tudom, a régi mozdonyoknál megteszik-e ezt, vagy rábízzák a masinisztára, de az újaknál ennek üzemóra regisztrálása (és ennek függvényében a soron következő) áramszedő kiválasztása) nem egy ördöngős program kérdése.
2013. nov. 18. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
Nem vagyok vasutas, csak tippelek. Tapasztalataim alapján a menetirány szerint nézve hátsó áramszedő van felengedve. Gondolom egyrészt jobb légellenállási tényezővel rendelkezik, másrészt a mozdony teteje tele van egyéb berendezésekkel. Ha törik az áramszedő, akkor ezeket is ledarálná, ha az első lenne felengedve. Ha a hátsó törik, akkor elvileg nem sérül a többi szerkezet, így ha a drót a helyén marad, akkor a mozdony folytathatja az útját, nem kell a nyílt pályán vesztegelnie.
2013. nov. 18. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
Általában a hátsó áramszedő van feltéve, és ennek biztonsági okai vannak, az előző válaszoló nagyjából jól leírta a lényeget.
2013. nov. 19. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
Mielőtt arra a következtetésre jutnátok, hogy biztonsági, vagy légellenállási oka lenne a masinisztától messzebb levő áramszedő használatának, kérlek benneteket fontoljátok meg a lehetőséget, hogy a masiniszta nem szereti, ha a feje fölött csapkod a delej. Márpedig menet közben rendes íveket tud húzni egy ilyen áramszedő. Csattog, serceg, ami a fenének sem kell. Esetenként akkorát tud szólni, hogy az ember kiugrik a székből. Jobb esetben meg csak a rádiót nem lehet tőle hallani.
2013. nov. 19. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 Vaszilij862 válasza:
A menetirány szerinti hátsó áramszedőt kell feltenni.
Sérülése esetén jó eséllyel az első még használható a vonat továbbítására. (Viszont tolatási feladatnál, amikor a mozdony körbejár egy szerelvényt, vagy pl. rakosgatja a pályaudvaron a vagonokat, nincs kikötve, hogy melyik áramszedőt kell használni)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!