A kisföldalatti miért hátsó szedővel közlekedik?
Ez akkor megmagyarázza a v43 as mozdonyokat is, nem?
De annó az UV -k mega t5c villamosok *t5c5 miért elsővel megy? :)
Nagyvasúti mozdonyokon, például a V43-ason is ezért van így.
A T5C5 elvileg tudna hátsó szedővel is közlekedni, az UV-t nem tudom. Villamosnál szerintem azért mennek első áramszedővel, mert elég kevés berendezés van a tetőn, az áramszedőt viszont csak a közvetlenül alatta levő vezetőfülkéből lehet kezelni. Persze nyilván felmerül a kérdés, hogy akkor mi a helyzet a 3 kocsis szerelvénynél, ahol mindig két áramszedő van fent.
Ezen az oldalon esetleg találhatsz még infókat az áramszedők villamosos részével kapcsolatban:
3xT5C5 és a Combino azért jár 2 felengedett szedővel, mert az általuk indításkor fölvett áramerősséget már nagyon nem célszerű 1 pontra terhelni. (Éppen nem "olvadna el" ott a felsővezeték, de nem kacsa, ezt jobb teljesen kizárni.)
Továbbá a T5C5 csatlása gyári adatok szerint, csak 2 kocsi áramellátására van tervezve, tehát előírt a 2 szedő 3 kocsinál.
Csatolt Ganz esetén nem is volt erősáramú csatlás, ott is kellet 2 szedő.
Ellenben azokon a régi vonalakon ahol a fent említett variációk nem jártak, ott a váltóállító szánszerkezetek vannak veszélyes távolságban a váltóktól.
Figyelmetlenség és apró műszaki hiba esetén akár alá is tudna váltani önmagának, ha a második szedő is működne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!