Olvastam hogy a mozdonyokon mindig a hátsó áramszedőt kell használni hogy esetleges törés esetén ne rongálja meg a mozdonyt.
De villamosokon mindig az első áramszedőt használják. Miért?
2013. jún. 6. 22:13
1/10 anonim válasza:
A villamosok alapjáraton lassabban mennek mint a vonatok. Másrészt ott teljesen más elven működnek a dolgok, mint a vonatnál. Villamos csak az egyik pólust szedi a drótról a másikat a sínekből kapja. A mozdony meg mindkét pólust a felső drótból kapja ez is egy különbség bár nem tudom hogy szabály szerint mi igaz erre.
2013. jún. 6. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Szegeden a hátsó áramszedőt használják a két kocsis Tatrák.
2013. jún. 6. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
"A mozdony meg mindkét pólust a felső drótból kapja"
Hm, igaz csak négy évet tanultam az egyetemen a mérnöki diplomámért, de nem így tanították... Röviden ez egy baromság volt.
2013. jún. 6. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
"A mozdony meg mindkét pólust a felső drótból kapja ez is egy különbség bár nem tudom hogy szabály szerint mi igaz erre."
Egy vezetékből 2 pólus?? Azta!! Nobel-díjat neki!
2013. jún. 7. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Második válaszadó megérdemli a "nap piros keze" különdíjat.
Ha elmagyarázod hogy lehet egy vezetékből két "pólust" szedni, tiéd a Nobel-díj.
Amúgy a villamos és a "nagy" vasút áramellátása leginkább az áramnemben különbözik. A villamos 600V egyenfeszültséget kap, a nagyvasúti mozdony 25000 V 50Hz váltakozófeszültséget. (a vontatómotorok a régebbi (pl V63) mozdonyokban egyenáramú motorok, 600V körüli feszültségen üzemelnek)
2013. jún. 7. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
A villamos felsővezetékén a
váltóállító szánszerkezetek pont olyan távolságra vannak a váltótól, hogy a vezető első aramszedője által tudja kényelmesen állítani.
(Mellékesen leegyszerűsítve így kerülhető el legegyszerűbben, hogy saját magának aláváltson. - Kivétel az ez ellen védve létesített 3 kocsis Tátrák vonalát és persze a Combinot.)
2013. jún. 7. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Tehát akkor lényegében a váltók miatt használják többnyire az első áramszedőt?
2013. jún. 7. 14:05
8/10 anonim válasza:
Igen, így "bolond biztos" és kényelmes. (Azt, hogy miként állítja biztos tudjátok.)
2013. jún. 7. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Így van, a váltók miatt.
2013. júl. 14. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Utasítás szerint az első üzemelő áramszedővel kell váltót állítani. Kivételt képez ez alól, ha az első áramszedő nem üzemel, így a hátsóval kell a váltóállítás kezdeményezni. ezt nevezhetjük kedvezőtlen esetnek is, így a szánszerkezet-váltó távolságnak olyannak kell lennie, hogy még a hátsó áramszedővel üzemelő villamos is kényelmesen tudjon állítani váltót. A háromkocsis TATRA vagy a Combinénél a berendezés tudja kezelni a 2 áramszedőt, így nem történik meg az hogy az egyik áramszedő után a követő "aláhúz". Ezt ha jól tudom, egyfajta időkorláttal oldják meg, azaz a két áramszedő szánszerkezetet érintő ideje között van x másodperc, amit a berendezés egy járműnek vesz.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!