Jelen anyagi helyzetedben (vagy egy kis sporolással) melyik osztályra lett volna pénzed jegyet váltani a Titanicra?
3. osztály legolcsóbb jegy (kabinmegosztással, egy főre) 36.25$ volt, 2006-ban ez 808$, ez átszámolva 2006-os Ft-ra 170.000 Ft.
2. osztály legolcsóbb jegy (kabinmegosztással, egy főre) 66$ volt, 2006-ban ez 1470$, ez átszámolva 2006-os Ft-ra 310.000 Ft.
1. osztály legolcsóbb jegy (kabin) 125$ volt, 2006-ban ez 2784$, ez átszámolva 2006-os Ft-ra 585.000 Ft.
a legdrágább luxuslakosztály ára 4500$ volt, 2006-ban ez 100.215$, ez átszámolva 2006-os Ft-ra 21 millió Ft körül van.
Itt most nem az a kérdés, hogy felszállnál-e vagy sem.
Csak azért kérdezem, mert a másod osztályról minden dokumentumfilmben és filmben megfeledkeznek, pedig a középosztály (tanárok, értelmiségi dolgozok) általában üdülési vagy áttelepülési szándékkal ott utaztak. Az első osztályon az mágnások, milliomosok leginkább, de mindenképpen a felsőbb réteg, a társasági elit tagjai voltak, akik sokat utazgattak, és akkor éppen a Titanic volt a legfelkapottabb hely a számukra. Sokan európai körútjukról tértek vissza a kontinens körbeutazása után, vagy üzleti érdekeltségeik miatt kényszerültek ingázásra.. A harmadosztályon/fedélközben áttelepülési szándékkal utaztak az Államokba. A Titanicon a kivándorlók hajtották a legtöbb hasznot.
Az első osztályú utasok luxuskörülmények közötti, a másodosztályú utasok kimagasló kényelemben történő, illetve a harmadosztályú utasok költséghatékony szállítása.
A különböző osztályok utasai külön ebédlőkben étkeztek. A jegy ára tartalmazta az étkezések árát, kivéve azokat az első osztályú utasokét, akik inkább ? la carte fogyasztottak a luxusétterem étlapjáról.
Első osztály First class:
kabinok, lakosztályok: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
Minden szobához/lakosztályhoz külön fürdő természetesen.
Az első osztályú utasoknak a Titanic az 1910-es években elképzelhető legszélesebb körű szórakozási lehetőségeket kínálta. A kezdő atléták használhatták a hajó úszómedencéjét, tornatermét, squashpályáját, masszázsszalonját és törökfürdőjét. Jó időben a fedélzeti játékok, mint a shuffleboard (egy curlinghez hasonló játék) vagy a karikadobálás szintén kitűnő szabadidős programnak bizonyultak. Ha a körülmények nem kedveztek a szabadtéri elfoglaltságoknak, az ingyenes, jól felszerelt könyvtár több száz könyve várta az utasokat.
Az első osztályon az étkezések egyrészt társasági összejövetelekhez hasonlítottak, másrészt kulináris erőnléti túrához. A Titanic első osztályának menüje megpróbálta megkísérteni a legjobbak legjobbjaihoz szokott, tehetős utasok eltompult ízlését. Az első osztályú vacsora nyolc-kilenc fogásból állt, és többnyire hideg előételekkel és osztrigával kezdődött. Ezek után minden fogást külön tálaltak fel - ez állandó parádés felszolgálást követelt a pincérektől. Az utolsó fogás az első osztályon többek között a Consommé Olga (borjúleves kecsegevelővel), lazac uborkával és hollandi mártással; Mignons Lili (libamájjal, articsókaszívekkel és szarvasgombával készítve); bárány mentaszósszal; krémes karotta, sült galambfióka zsázsaágyon, hideg spárga vinaigrette mártással, és libamájpástétom. Az utolsó napon a desszertkínálat őszibarack Chartreuse zselében és Waldorf puding volt. A puding receptje sajnos elveszett az idők folyamán, valószínűleg a White Star Line házi specialitása volt, és sosem vetették papírra.
Másod osztály Second class:
A másodosztályon az ebéd sokkal egyszerűbb volt - borsóleves, zöldséges spagetti, sózott marhahús, zöldséggombócok, sült ürühús, héjában sült krumpli, ökörnyelv, savanyúság, tápiókapuding és almatorta szerepelt a kínálatban.
Harmad osztály Third class:
A fürdő, toilett a folyosón, közös használatban.
étkező: [link]
A harmadosztályon a menü nagyon egyszerűen elkészíthető ételekből állt, levesekből, egytálételekből. Általában zöldségleves, sült disznóhús, zsályás hagymaröszti, zöldborsó, főtt krumpli, száraz kekszek, friss kenyér, édes szósszal leöntött szilvapuding és narancs közül választhattak ebédnél az utasok.
Nem vagyok egy matematikus, így lehet nem jó a számításom, de találtam egy táblázatot, ami alapján kiszámolható a dollár romlása. / [link] /Az akkori dollár jegyárakat 22,27-el kell beszorozni, hogy megkapjuk a mai (ill. majdnem mai, 2006-os) árat dollárban. Azután jöhet a Ft átváltás (ami kb. 210-es szorzót jelent 2006-os árfolyamon).
Másodosztály, de nem kabinmegosztással, egy ágyas kabinban.
Harmadosztályon, akkor sem utaznék, ha fizetnének érte, idegenekkel egy kabinba emeletes ágyon, wc és fürdő a folyosón, és közös, ráadásul elég puritán környezetben.
Az első osztály nagyon tetszik és egy aktív spórolással lenne pénzem a legolcsóbb kabinra 1 útra.
De nyilván az első és másod osztályra kellett a megfelelő illemszabályok és etikett ismerte, és nívós, divatos ruhák (ami szintén nem kevés pénz). A harmad osztályon kivándorlók többsége paraszti származású volt aki évekig spórolt az útra.
1910-13-as ruhák nagyon tetszenek (1914-15-től elkezd rövidülni sajnos).
kis sporolassal az elsö osztalyra, de luxusra eselytelen lenne. Es, ahogy vegigneztem, ha vennek jegyet, csak oda vennek.
Amugy erdekes a kerdesed, köszi :)
Hú, micsoda kutatómunka! Gratulálok!
Én benne lennék a harmadosztályban, de csak a haverjaimmal. Úgy tök buli lenne:d
Egyébként valaki tudja, hogy a repülőjegy mennyibe kerül Londontól New Yorkig?
/Én sajnálom, hogy ma már a hajó utazás kizárt (mármint ilyen célpont szerűen, ma már csak luxus körutak vannak, ami nem ugyanaz), én utaztam repülőn, és nem mondom a leszállás, felszállás jó volt, de több órán át ültem benyomorítva a legbelső ülésre, és nagyon nem tetszett. Sokkal szívesebb utaznék ilyen hajókkal célirányosan, mint repülővel. Baleset esetén is sokkal nagyobb a megmenekülés esélye egy süllyedő hajón, mint egy repülőn./
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!