Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Tényleg változnak a repülőjegy...

Tényleg változnak a repülőjegy-árak országonként, és a böngészési előzményeink (érdeklődésünk) alapján?

Figyelt kérdés
Azt hallottam, hogy a helyünk és böngészési előzményeink (érdeklődésünk), valamint a cookiek (sütik) alapján változnak a repülőjegy-árak? Így ha már korábban kerestünk rá repülőjegyek áraira, vagy egy ilyen repülőtársaságos fiókkal jelentkezünk be, esetleg tudják, hogy hol vagyok helyileg, akkor megnőhetnek az árak? Vagy ez kamu? És ha igaz, akkor ezt mindenhol így csinálják, kivétel nélkül? Sőt, más területeken is (pl ha telefont szeretnék vásárolni)?

2020. júl. 12. 23:26
 1/5 anonim ***** válasza:
44%
Nem.
2020. júl. 12. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Igen.
2020. júl. 13. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
70%
Totális baromság. De egyszer valaki kitalálta és kiirthatatlanul terjed az átlag interentolvasók fejében.
2020. júl. 13. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Újbóli rákeresés előtt mindig kitörlöm a sütiket.
2020. júl. 13. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A dinamikus árazás mint olyan, egyébként nem csak a repülőjegyek esetében, egy létező gyakorlat, ez ugye azt jelenti hogy a piaci kondíciók változásait (főleg ez alatt a kereslet-kínálat viszonya értendő) követve változhat egy termék, szolgáltatás ára. Magyarul ha egy adott járatra, amin tegyük fel van 25 szabad hely, éppen 50 ember böngészi a jegyeket, akkor az 51. látogatónak már valamivel magasabb árat kínál az algoritmus, arra apellálva hogy nagy a kereslet és el fognak drágábban is fogyni a jegyek. Fordított esetben is igaz lehet, hogy ha ugyenerre a járatra alig akar valaki jegyet foglalni, akkor az arra tévedő látogatónak vélhetően egy kedvezőbb árat ajánl a rendszer.


Ugyanakkor, nincsen arra bizonyíték hogy ez az egyén szintjén is igaz lenne, tehát hogy valakinek a böngészési előzményeit felhasználva kalkulálnák az árat. Elég könnyen nyomonkövethető lenne, és etikátlan piaci gyakorlatok miatt valószínűleg már össze-vissza büntették volna az ilyen cégeket. Emlékezzünk hogy nemrég (itthon) a booking.com kapott 3 mrd forintos büntetést a vásárlók megtévesztése miatt, pedig ott ilyenről szó sem volt, csak olyanokat írtak hogy "Önön kívül még 17 látogató böngészi ezt a szálláshelyet, foglaljon gyorsan!" vagy "Már csak 1 szabad szoba maradt!".

2020. júl. 13. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!