Milyen biztosítást ajánlotok járat törlésre, késésre?
Néhány hét múlva utazom, méghozzá 3 átszállással.
Ebből 1 Wizz-es (24 000 Ft), a másik 2 átszállás a goindigo-nál (80 000 Ft) lett vásárolva, booking.com-on keresztül, mert a goindigo nem fogadott el magyar telefonszámot a regisztrációnál (nem jött kód a folytatáshoz), meg így amúgy is olcsóbb volt.
Kérdésem, hogy milyen biztosítást ajánlotok?
Van olyan biztosító aki akár 1-2 órás késésekre is fizet? (Ismerem az EU-s, 3 órás késésről szóló jogszabályt, azon felül értem)
A 2 átszállásos jegy, egybe lett megvásárolva. Ha az egyik járatuk miatt késném le a másikat (2 órás időköz) akkor erre melyik biztosító a legesélyesebb, hogy fizessen?
Összesen 2 napra kellene biztosítást kötnöm. Szeretném minél okosabban megválasztani.
Mi az, hogy egybe lett megvásárolva?
Egy légitarsaságnál vetted A és C között, B-ben átszállással?
Rosszul fogalmaztam, 1 felszállás és 2 átszállás.
-Egy légitarsaságnál vetted A és C között, B-ben átszállással?
Igen, pontosan ebben a formában, nem úgy, hogy a B-C és a D-C járatra szóló jegy külön-külön került volna a kosárba. (Még egyszer hangsúlyozom, hogy a booking.com-on vettem)
Pontosabban leírva: Wizz A-B, Goindigo: B-C, C-D
A Wizz érkezése és az első goindigo járatom indulása között 5 óra van. Ha 5 órát késik vagy törlik a 24,000 forintos wizz járatomat, akkor oda 80 000 Ft-s goindigo uta(i)m is.
Így ez nem volna probléma, mert pénzemnél vagyok. Azonban jó volna ha a biztosító intézné ezt nekem. Idézek:
"Ha a légitársaság megtagadja a beszállítást, vagy törli a járatot, vagy ha a gép több mint 3 órás késéssel érkezik meg a jegyen feltüntetett célrepülőtérre, a fentieken túl, az útvonal hosszától függően 250–600 EUR kártérítésre lehetsz jogosult."
Ha viszont semmi probléma nem volt a wizzel, akkor a következő para a goindigo járatom. Ha a B-C késik több mint két órát akkor lekésem a C-D járatot is (kb -40 000 ft). Ha csak az (utolsó) C-D járat késik, nem gond, kivárom.
Szóval a B-C-D út, házon belül a Goindigo-nál történik, ha ez jelent bármit is az esetemben.
Online kalkulátorban az AXA biztosítót találtam aki óránként 6000ft-t fizet a késésért, illetve a Collonadde-t ami "Járatkésés 4-12 óra esetén 20,000ft-t), "Járat lekésése" esetén 100,000 Forintot fizet. (Mindezt egy 2200 forintos biztosításért).
"Rosszul fogalmaztam, 1 felszállás és 2 átszállás."
Hm... Tehát egyszer szállsz fel, aztan valahol a levegőben még kétszer átszállsz másik gépre
Tehát 3 külön jegyed van, nincs átszállás, csak te úgy döntöttél, hogy A-bol D-be utazol B-n és C-n keresztül.
Erre nincs biztositas
Ha valaki hasonló cipőben jár, utánajártam a témának az Allianznál:
Az Allianz platina csomag:
Illetve: [link]
Légi járat lekésése: 200 000 FT
Először is az ÁSZF rendelkezése:
"légi járat késedelme vagy törlése, amely a csatlakozó légi járat lekésését
eredményezi, feltéve, hogy legalább 3 órás átszállási idő volt a két légi
járat között, és a csatlakozó légi járat ugyanarról a repülőtérről indult,
ahova a légi járat érkezett"
A biztosító szolgáltatása az alábbi költségekre terjed ki:
– repülőjegy átfoglalási költsége,
– ha a repülőjegy nem átfoglalható, turista osztályú repülőjegy költsége,
– távolsági busz vagy vonat használatára feljogosító menetjegy költsége,
ha a továbbutazás nem repülővel történik,
– szállás költsége, ha a továbbutazás nem lehetséges 12 órán belül (a lekésett járat eredeti indulási időpontjához képest).
A biztosító nem nyújt szolgáltatást az alábbi esetekben:
– a csatlakozó légi járat lekésése, ha a légi járatok között nem volt legalább
3 órás átszállási idő (a légi járat érkezési időpontja és a csatlakozó légi
járat indulási időpontja között kevesebb mint 3 óra volt),
59
– a csatlakozó légi járat lekésése, ha a csatlakozó légi járat eltérő repülőtérről indult, mint ahova a légi járat érkezett;
– a csatlakozó légi járat lekésése, ha az adott légi járat nem felel meg a
csatlakozó légi járat fogalmának;
– nem menetrendszerinti légi járat (charter légi járat) lekésése,
– helyi busz- és vonatjárat használata kapcsán felmerült költségek.
Termékismertetőben leírtak:
"– Utazási segítségnyújtási szolgáltatások, melynek keretében térítést nyújtunk például a biztosított járatának késése vagy törlése,
feladott poggyász késése, légi járat lekésése, tervezettnél korábbi
hazautazás vagy kisállat váratlan megbetegedése, illetve hatósági karantén esetén."
"hazautazás többletköltsége légi járat lekésése esetén közlekedési
baleset vagy csatlakozó járat késése miatt"
-----------------------------------
Tehát nem kap senki fix összeget a járat lekésése esetén a biztosítótól (Az erre vonatkozó EU jogszabály rendelkezésein kívül), azonban a fentebb leírtakra 200,000 Ft-os maximális keretet bocsájt rendelkezésre a biztosító, de csak abban az esetben ha volt 3 óra átszállási idő az érkezés és a lekésett járat között (vagyis 180 percet késett a járatod).
Itt azonban figyelni kell, hogy a légitársaság nem biztosít e szállást kárpótlásként az utasoknak. Mert ha biztosít csak te nem tudsz róla és igénybeveszel egyet, akkor vissza kell fizetned/el se utalja a biztosító a szállási költséged árát.
A keret felhasználható új repülőjegy vásárlására (ha a légitársaság aki hibájából történt a késés, nem ajánlja ezt fel magától, ha igen akkor csak a különbözetért fizet a biztosító)
A keret (ahol az étkezés is beletartozik pl MAWDY) szabadon felhasználható étkezésre.
Mindezek mellett milliós nagyságrendű kártérítések járnak baleset, betegség esetén, szóval 2000ft-4000ft egy két napos utazásra abszolút megér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!