Matematikai/fizikai bizonyításokkal kapcsolatos pszichológiai kérdés. (Milyen mélységig bizonyítsak egyetemi vizsgán? )
:)
Mi alapján tudnám eldönteni, milyen mélységig kell belemenni a bizonyításba? (egyetemen)
Van erre egy gyakorlatibb és egy elméletibb válaszom:
Elméletibb: megnevezhető tételekre és axiómákra elég csak hivatkozni, többit el kell magyarázni...
Gyakorlatibb: olyat kell mondani, amibe a tanár nem köt bele (ez sokkal praktikusabb:))
Mindenre megoldás a határozott fellépés, de engem mindig érdekelt, hogyan lehetne kianalizálni egy tantárgyból, hogy mi az az ingerküszöb, ami alatt NEM kell megmagyaráznom egy fogalmat, és fölötte már meg kell. És hogy mi határozza meg ezt a küszöböt?
(Milyen jelekből tudnám minél egyértelműbben megfogalmazni magamnak, hogy hol van.)
Sokan azt mondják, hogy aki tanul, az magától érzi ezt, de ez nem feltétlenül van így.
Gimiben is mindig fejben integráltam, és bár kijött, a tanár mondta, hogy írjam le, mit csinálok, mert erre nem tud pontot adni, én viszont soha nem értettem, hogy mit kell ezen leírni?
Számtalan más eféle esetem volt már...
Főleg matek, fizika, számtech esetében jön elő.
Ha hallgatom a tanárokat, meg lehet szokni, hogy ők mit szoktak belemondani, és mit nem kell kirészletezni, de engem nagyon érdekel, hogy hogyan lehetne ezt explicitté tenni...
megj.: természetesen nem kész megoldásokat várok, hanem
1) ötleteket, próbálkozásokat ezzel kapcs.
2) ha van valakinek hasonló élménye, szívesen olvasom. :)
erre nem lehet természettudományosan válaszolni
a tanár belső biokémiai folyamatai határozzák meg a pszichés állapotát ami meghatározza az aktuális pillanatnyi ingerküszöbét.
meg persze lehetnek fix pontok amibe MINDIG belekérdez/rákérdez
meg amúgy a tanár bármibe beleköthet.
köszönöm a válaszokat! megpróbálom erősebben alkalmazni azt az előttöset! :)
azt hiszem ketté kellett volna bontanom a kérdést...
1) az egyik hogy mikor vizsgázok, akkor a bizonyítások miből meríthetnek elvileg
2) a másik az hogy "mi számít triviálisnak"
az elsőre válaszoltatok azt hiszem. igaz ez is csak akkor válik be ha az előadó/író körültekintő, és nekem csak 1 ilyen tanárom van, aki teljesen az :) legkevésbé a fizikusok azok, ők bealkalmaznak mindent, ami eszükbe jut.
*de* a másik kérdés is nagyon foglalkoztat, ugyanis sokszor nem értem, mi az, ami "triviális". mitől lesz az?
sokszor be kell bizonyítanom olyan dolgokat, ami számomra triviális, és ilyenkor vért izzadok, hogy mondjak róla valamit...
máskor meg rá van mondva valamire, hogy triviális, de igazából fel kell hozzá használni legalább 1, de gyakran több összefüggést, és ilyenkor teljes homályban marad, hogy miket. ez utóbbiakkal megy el az idő 85%-a, míg rájövök...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!