Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Van elméleti felső határa a...

Van elméleti felső határa a hajók méretének?

Figyelt kérdés
Mintha olvastam volna valahol, hogy extrém nagy hajóknál olyan turbulencia lépne fel hogy 2 vagy több kisebb vízbe érő hajótesten lennének.

2018. dec. 16. 15:58
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
En inkabb a szerkezeti integritas miatt aggodnek, amikor a hajo eleje meg a vege 2 kulonbozo hullam tetejen van, kozepen meg semmi...
2018. dec. 16. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Igen, a tartályhajók rugalmasan vannak megcsinálva. Videón is látszik ahogy hullámzik a folyosó.

De ha mondjuk ugyanilyen rugalmassággal 1 vagy 2 km lenne a hajó hossza akkor arányához képest nagyobb lenne mondjuk az üzemanyag szükséglete?

Van e- ilyen nagyobb léptékben fellépő hidrodinamikai jelenség?

2018. dec. 16. 16:15
 3/7 anonim ***** válasza:
Mindenképpen több üzemanyag kellene a felgyorsításához, és a megállás is nehezebb lenne, némelyik tankernek már így is km-es a féktávja. Szerkezetileg megoldható, mintha egy pontonhíd lenne, de a nyílt vízen már problémát okoznának a különböző áramlások, pl. elkezdi oldalra tolni az elejét, a hátulja meg még egy másik sodrásban van. Ennek a kompenzálása további üzemanyagot igényelne. És a nagyobb viharokról, hullámokról még nem is beszéltünk.
2018. dec. 16. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
80%

Van elméleti felső határa. A tengerek mérete. Annál nagyobbat nem érdemes csinálni, mert az már nem hajó.

Ezen felül van még a hajókészítésnek gyakorlati felső határa, mégpedig többféle. Egyik például, hogy bizonyos méreten felül annyira drága, hogy ne méri meg. Másik gyakorlati korlát, hogy kell-e valakinek. Aztán jönnek a fizikai problémák, de ezeket megoldanák, aha valaki finanszírozza. A turbulencia speciel nem tartozik a problémák közé, erre van fizikai megoldás. Az viszont lehetséges, hogy nem mindenki tudja.

2018. dec. 16. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Ahogy négyes irta.

Inkább a gyakorlatiasság és a költséggazdaságosság miatt nem épitenek nagyobbakat. Pl. nem tudnak átkelni a Panama-csatornán, túl lassú és veszélyes lenne a manőverezés a kikötőkben, nem lennének akkora szárazdokkok stb.

2018. dec. 16. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Igen, akartam én is írni pl. a kikötők méreteit, stb., de szerintem a kérdező konkrétan csak a hajóépítés technikai akadályaira kérdezett, ha jól értettem.
2018. dec. 16. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
De minek?
2018. dec. 16. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!