Van elméleti felső határa a hajók méretének?
Igen, a tartályhajók rugalmasan vannak megcsinálva. Videón is látszik ahogy hullámzik a folyosó.
De ha mondjuk ugyanilyen rugalmassággal 1 vagy 2 km lenne a hajó hossza akkor arányához képest nagyobb lenne mondjuk az üzemanyag szükséglete?
Van e- ilyen nagyobb léptékben fellépő hidrodinamikai jelenség?
Van elméleti felső határa. A tengerek mérete. Annál nagyobbat nem érdemes csinálni, mert az már nem hajó.
Ezen felül van még a hajókészítésnek gyakorlati felső határa, mégpedig többféle. Egyik például, hogy bizonyos méreten felül annyira drága, hogy ne méri meg. Másik gyakorlati korlát, hogy kell-e valakinek. Aztán jönnek a fizikai problémák, de ezeket megoldanák, aha valaki finanszírozza. A turbulencia speciel nem tartozik a problémák közé, erre van fizikai megoldás. Az viszont lehetséges, hogy nem mindenki tudja.
Ahogy négyes irta.
Inkább a gyakorlatiasság és a költséggazdaságosság miatt nem épitenek nagyobbakat. Pl. nem tudnak átkelni a Panama-csatornán, túl lassú és veszélyes lenne a manőverezés a kikötőkben, nem lennének akkora szárazdokkok stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!