Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ezt most hogy értsem?

Parazska001 kérdése:

Ezt most hogy értsem?

Figyelt kérdés

"Egy szorzatot úgy szorzunk meg egy számmal, hogy csak az egyik tényezőjét szorozzuk meg a számmal." Pl.: (3*5)*9=3*(5*9)"

Ez eddig rendben van nekem is. Úgy értelmezem ezt a szöveget, hogy a 9-cel meg lehet szorozni a 3-mat is és az 5-öt is. Ez teljesen világos, de hogy szorozzam meg 9-cel bármely két tényezőt, ha azok zárójelezve vannak? Ha a szöveg netalán úgy értené, hogy a szorzást, mint asszociatív alapműveletet többféleképp is lehet csoportosítani,3*(5*9)=(3*5)*9 akkor valóban lehetséges a 9-cet szorozni az 5-tel, de akkor a 9 már tényezőként fog szerepelni.


Tehát a konkrét kérdés itt az, hogy a zárójelen kívüli számot mégis hogy lehetne megszorozni egy zárójelen belüli tényezővel? Hogyan értelmezzem ezt a szöveget? A válaszokat előre is köszi!



#zárójel #szorzás #Asszociatív műveletek
2018. szept. 2. 13:04
 1/6 anonim ***** válasza:
Először a zárójeles részt kell végrehajtani.
2018. szept. 2. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Ez az állítás így egyszerűen nem igaz. Ki mondta? A példával pedig köszönőviszonyban sincs.

A mondat ezt jelenti ki: (3*5)*9=3*9=5*9

Semmi értelme, nem igaz.

A példa a zárójelekkel arra vonatkozik, hogy egy kettőnél több tagú szorzat tetszőlegesen rendezhető és csoportosítható.

2018. szept. 2. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Mindenekelőtt a zárójel szerepét, valamint a műveletek sorrendjét érdemes megérteni. Továbbá azt, miért és nem más a sorrend.


Ha ez megvan, a feladat itt is világos. Ha nincs meg, akkor nagy agáz itt is.


A szorzás asszociatív és tranzitív művelet. Ez azt jelenti, hogy ha csak szorzás van, szükségtelen a zárójel, bármilyen sorrend ugyanazt az eredményt adja.

2018. szept. 2. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
68%

Az a példa elég gáz, de a szöveg egyértelmű.

"Egy szorzatot úgy szorzunk meg egy számmal, hogy csak az egyik tényezőjét szorozzuk meg a számmal."


Így kell érteni:

(a*b)*c = ac*b = a*bc


Így nem:

Vagyis nem így szorozzuk: ac*bc


A béna példa meg így nézne ki:

(3*5)*9 = 27*5 = 3*45


Szerintem csak azért van leírva, hogy megkülönböztesse az összegek és különbségek szorzatát a szorzatok szorzatától. (Gondolom alsósoknak szóló szöveg.) Szegények megtanulják, hogy (a+b)*c = ac+bc és néhányan hajlamosak ezt a sémát követni, ezért szoktak ilyen magyarázatokat írni hozzá.


#2 értelmezése szerint a mondatból meg az is hiányzik, hogy

Egy szorzatot úgy szorzunk meg egy számmal, hogy /a zárójel bontásat követően/ csak az egyik tényezőjét szorozzuk meg a számmal.

:D És a gyerek a mondat után épít inkább egy végzetportált.

2018. szept. 2. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönök minden választ, hasznosabbak voltak, mint az a példa :)
2018. szept. 3. 17:32
 6/6 dq ***** válasza:

#3:


A szorzás nem tranzitív művelet.

2018. szept. 3. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!