Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A repülőgép motorban is van...

A repülőgép motorban is van vezérműszij, ami elszakadhat, ugyanugy mint az autóban?

Figyelt kérdés
2017. okt. 31. 19:30
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
0%

Meg dugattyú, ami besülhet, meg gyújtógyertya, ami beköpődhet,...


És?

2017. okt. 31. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
74%
Amúgy tök jogos a kérdés, repülőgépek motorjában nincs vezérműszíj, se lánc. Közvetlen fogaskerék összeköttetést használnak pont ezért.
2017. okt. 31. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%
Elofordulhat hogy lancos vagy fogaskerekes a vezerles...
2017. okt. 31. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Autókban miért nincs közvetlen fogaskerék összekötetés?Vagy ez túl drága lenne?
2017. okt. 31. 19:53
 5/18 anonim ***** válasza:
Egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb.
2017. okt. 31. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
Van mindenféle megoldás repülő és autó motorokban. Ha betartod a karbantartási előírásokat, akkor nem fog meghibásodni egyik sem. Egyébként meg minden megoldás előbb vagy utóbb elromlik.
2017. okt. 31. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim válasza:
Arról nem is beszélve, hogy ha meg is hibásodik az egyik motor, a repülő képes megtenni az utat egy motorral is. Pont ezért nem is szólnak az utasoknak ha elromlik egy motor, nehogy pánik törjön ki:D
2017. okt. 31. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:

Ez ugye beugrató kérdés volt?

A sugárhajtómű mellett ma már ez a legelterjedtebb megoldás:


[link]


Nincs vezérműszíj, nem szakad el.

2017. okt. 31. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

"Egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb."


Szerintem is, már csak abból kifolyólag, hogy nincs szíj, lánc. De miért nem használják autókban? Vagy legalábbis miért nem elterjedtebb? Nekem volt már pár autóm, de mind szíjas vagy láncos volt.


Jó felé kapiskálok, ha azt gyanítom, hogy gazdasági és/vagy biztonsági okai vannak? Ha túl nagy terhelést akarna átvinni egyik tengely a másikra, akkor megcsúszik az ékszíj, vagy nyúlik, esetleg szakad a lánc, de egy közvetlen fogaskerekesnél a tengely is bánni fogja (bár az mondjuk láncosnál is előfordulhat), meg még ki tudja mi minden. Tehát még mindig jobb pár szelepet meg láncot cserélni, minthogy GTK legyen az autó, jól gondolom?

2017. nov. 1. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

Autókban is van.

pl a 90-es évek végi Chrysler Voyagerben biztosan tudom hogy fogaskerekes vezérlés van

2017. nov. 1. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!