A repülőgép motorban is van vezérműszij, ami elszakadhat, ugyanugy mint az autóban?
Meg dugattyú, ami besülhet, meg gyújtógyertya, ami beköpődhet,...
És?
Ez ugye beugrató kérdés volt?
A sugárhajtómű mellett ma már ez a legelterjedtebb megoldás:
Nincs vezérműszíj, nem szakad el.
"Egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb."
Szerintem is, már csak abból kifolyólag, hogy nincs szíj, lánc. De miért nem használják autókban? Vagy legalábbis miért nem elterjedtebb? Nekem volt már pár autóm, de mind szíjas vagy láncos volt.
Jó felé kapiskálok, ha azt gyanítom, hogy gazdasági és/vagy biztonsági okai vannak? Ha túl nagy terhelést akarna átvinni egyik tengely a másikra, akkor megcsúszik az ékszíj, vagy nyúlik, esetleg szakad a lánc, de egy közvetlen fogaskerekesnél a tengely is bánni fogja (bár az mondjuk láncosnál is előfordulhat), meg még ki tudja mi minden. Tehát még mindig jobb pár szelepet meg láncot cserélni, minthogy GTK legyen az autó, jól gondolom?
Autókban is van.
pl a 90-es évek végi Chrysler Voyagerben biztosan tudom hogy fogaskerekes vezérlés van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!