Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Amikor repülőgép szárnyán...

Amikor repülőgép szárnyán felhajtóerő ébred, vagyis lecsökken a levegő nyomása, akkor a levegő sűrűsége is lecsökken?

Figyelt kérdés
2017. júl. 13. 23:21
 1/3 anonim ***** válasza:
57%

p*V = n*R*T ideális gázokra (közelítés a mi esetünkben)


p: nyomás, Pa

V: térfogat, m3

n: anyagmennyiség, mol

R: 8,314 J/Kmol egyetemes gázállandó

T: hőmérséklet Kelvin-ben (K), 273,15 K megfelel 0 Celsius foknak (skála azonos)


Azaz:


p = (n/V)*R*T


n/V pedig egyenesen arányos a gáz sűrűségével


Ró (sűrűség) = (n/V)*M(gáz) g/m3-ben kifejezve


M(gáz) az adott gázelegy átlagol moláris tömege (g/mol)

2017. júl. 14. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
54%

Ahogy olvasom az összenyomható közegekre vonatkozó Bernoulli törvényben van egy p / Ró tag, ami azt jelenti, ha p, a nyomás csökken, akkor Ró, a sűrűség is csökken és fordítva, hogy a Bernoulli konstans állandó maradjon.


Tegyük, hozzá, hogy a szárnyprofil alakja miatt az egyik oldalon nagyobb az áramló közeg sebessége, ezért csökken le a nyomás.

2017. júl. 14. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Walter_Dornberger ***** válasza:
67%

Kedves kérdező!


a hangsebesség alatti "klasszikus" repülési sebeségtartományban v kisebb 200 km/ó a levegő gyakorlatilag összenyomhatatlan, a hosszabb profil felett ezért felgyorsul az áramlása a sűrűség minimális változása mellett. A gáz viselkedését a sebesség és a kompresszibilitás határozza meg. A hangsebességhez közeledve a gázok egyre összenyomhatóbbak lesznek, így a szárnyprofilok is egyre szimmetrikusabbá válnak. (alsó és felső oldala azonos görbületű, a belépő és a kilépő pontot összekötő húr mint szimmetria tengelyé válik)

A míg az alacsony sebességű aszimetrikus profiloknál a felhajtóerőt a felgyorsulás (különböző görbület = különböző úthosz) miatti össznyomás csökkenés okozza (Bernuolli egyenlet, ennek érvényessége állandó sűrűség mellett igaz!!!), addig a hangsebesség közeli és fölötti szimmetrikus profilokon a levegő irányváltoztatása miatti impulzusváltozás adja az emelőerőt.

A gázok viselkedését leíró egyenletekben ezt a kompresszibilitási korrekcióval veszik figyelembe (mennyire szeret összenyomódni a gáz az áramlás gyorsulása helyett)

Rövid válasz:

Ez a repülőgép szárnyprofiljától és a szárnyra érkező levegő sebességétől függ, a fentebb vázolt okok és körülmények szerint.

2017. júl. 14. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!