Akciós és reakciós turbina közötti különbség?
Van pár kérdésem. Gőzturbina.
Mi a különbség?
Hogyan működnek? Értem hogy google, de nem találok érthető magyarázatot.
Nem értem, mitől gyorsul be a gőz.
Nem értem, mi az, hogy reakciófok, mert nem értem, mit jelent, hogy a hőesés az álló lapátozáson nagy az akciós turbina esetén, és fel-fele a reakciós turbina esetén.
Köszönöm.
a lényegi különbség hogy az akciós turbinakerék (járókerék) lapátjai közt NEM gyorsul a közeg, a lapátközök állandóak. Csak irányterelés és így impulzus csere van.
Reakciós lapátozás esetén a lapátközök szűkülnek is, így nemcsak irányterelés hanem sebesség növekedés is van
További érdemi különbség, hogy parciális beömlést (tehát hogy a turbina gőznyelését korlátozzuk, részterhelés miatt) csak akciós fokozat elé lehet tenni (laval fúvókákkal).
A reakciós fokozat mindíg teljes keresztmetszetű beömlést igényel, ezért az első fokozat mindíg akciós,aztán jönnek a reakciós lapátkerekek. (álló és járó lapátsor, a terelés miatt)
Pedig a wikin egész érthető a leírása.
"A reakciós fokozat mindíg teljes keresztmetszetű beömlést igényel"
Hmm, gondolom ez akor a repülőgépek gázturbináira nem vonatkozik, ott mondjuk a beömlő oldal a sűrítő lapátozásnál van, ott alkalmaznak állítható fojtást. Az égéstér után tényleg nincs keresztmetszet-szabályozás a hajtott lapátok előtt.
Ad 4:
A kérdésben definitíve energetikai turbinák vannak, mert a hajtóművekben nincs akciós fokozat.
1.: Erőművi turbinagépész OKJ?
2.: A legjobb leírás lapátelrendezések illusztrációival, amit eddig találtam (én is pont ezzel a témával foglalkozom pár hete):
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!