Hogyan jutunk el a négyzetgyök alatt 5x-4 = 0,8 - x egyenlet megoldásakor a 8-x=36/5 -ig?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem értem a kérdést mért akarsz oda jutni, hogy 8-x=36/5 ?
1. négyzetre emelsz bal oldalt eltűnik a gyök, jobb oldalt azonossággal kapsz 3 tagot
2. rendezed 0 -ra, másodfokú egyenletet kapsz
3. képlettel megoldod, kapsz 2 eredményt
Köszi, én is így csináltam, de van a neten egy program, (wolfram, v ilyesmi a neve), oda beírtam, és ezt adta ki.
De, ami izgalmasabb, az egyik fiúnak a tanára is azt az eredményt hozta ki, de nem értettem, hogyan, mert nem volt rendesen leírva a füzetben (x = 4/5)(?) (én se értem....)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen az egyik megoldás 4/5, a másik pedig 29/5.
Ha megnézed ebből 8-x=36/5 az jön ki, hogy x=4/5 átrendezés után. Magyarán ez egy fél megoldás rendezetlenül. Ne használjátok a Wolframot ilyen szinten, mert sokszor teljesen máshogy számol. Sőt... szinte sehol nem úgy tanítják ahogy az a valami gondolkodik.
Azt, hogy a tanár mért jutott erre azt végképp nem értem. Teljesen alap dolog, hogy egy egyenlet akkor van elvégezve, ha egyik oldalon X maradt a másik oldalon pedig az értéke, ami jelen esetben 2 konstans.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!