Lehet az, ha valakinek magas az IQ-ja, mégis lassan/sok hibával old meg feladatokat?
A kompetencia mérésen a gimnázium évfolyamán a legjobb eredményt értem el. (7. szint, matekból) (egyébként a 6-os és a 8-os mérésen is)
Mégis, a 10-es fizika van, hogy alig megy a fejembe, vagy a hozzájuk tartozó feladatokat is sok hibával, nehezen, alig-alig tudom megoldani. Ez hogy függ össze? zseni nyilván nem vagyok, de hogy ennyire nehezen menjen, az meglepett. Amúgy jó tanuló vagyok és a matek kifejezetten erősségem :S
Ez önmagában nem meglepő, a magas intelligencia nem azt jelenti, hogy mindenben jó az illető.
Viszont a fizika az gyakorlatilag fancy matek, nem értem miként lehetséges, hogy matekból jó vagy a fizika meg nem megy.
A matektanárod jó, a fizikatanárod pedig rossz. Mindez ezért van. Egy jó tanár úgy megtudja szerettetni egy rossz tanulóval a tantárgyát, hogy a tanulóból tanár lehet. Egy rossz tanár pedig valakit úgy megutáltathat, hogy bármennyire is okos az illető, soha nem fogja szeretni az adott tárgyat.
Úgyhogy ez tanárfüggő.
Valóban az a probléma, hogy nem érted. Hogy mit és melyik ponton veszítettél el, ennyiből nem lehet megítélni. De a fizika törvényeken alapszik és sok minden függ össze benne sok mindennel. Aztán meg a dolgok egymásra épülnek.
Valahol valamit nem értettél jól meg ebben a hierarchiában, és most inog minden, ami fölötte van.
Sürgősen keresd meg ezt a pontot. Lehet, hogy valóban kihagyott valamit a tanárod, lehet, hogy kihagytál valamit. Értelmezz, magyarázd meg magadnak a jelenséget, az okait, ha tudsz példát gyártani rá, akkor érted. Ha nem, lépj eggyel vissza és tedd ezt ismét. előbb utóbb megtalálod. Kérj segítséget másik tanártól, esetleg korrepetálással. Könnyen lehet, hogy egy két alkalom elég is.
A középiskolás fizika feladatmegoldós része, csak általános iskolás behelyettesítés, illetve egyenletrendezés. Egy témakört vesztek nem tudom mennyi ideig, 2-3 képlettel az összes megoldható, mondhatnám egy kaptafára megy. Én erre jöttem rá, és volt hogy 5 db 5-öst kaptam egy órán (mert ugye amég nem járt ötös addig nem jelentkeztem, hogy készen van, a lustaság miatt). A matematika nekem nehezen ment, mert minősíthetetlen tanárunk volt. A kompetencia mérés a "józan paraszti eszet" méri fel, az egyszerű mindennapi alkalmazási készségre kíváncsi.
Nekem 130 körül van az IQ-m, de a lustaságom miatt (nem gyakorlok, nem töröm magam, mert úgy is tudom) mégsem megy az Egyetemen a zh olyan jegyre, mint ahogy szeretném. A gyakorlatlanság pedig hibákat, és lassúságot szül, tehát a fenti állítás igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!