Miért készítik a tengeralatt járót kemény acélból?
> „Tessék a hatalmas víztömegre gondolni - micsodája van neki?”
Tehetetlensége!
Amit a kérdés kikotlója, vagy a tanárod hallani szeretne, az a #6 válasz.
A gyakorlatban egy tengeralattjáró nem készülhet kemény acélból.
Képzeljük el!
Merüléskor a hegesztési varratok azt mondják:
- Reccs-ropp.
A víz azt mondja:
- Sssss, én bejövök.
A személyzet azt mondja:
- Ááááá!
A tréfát félretéve, csövek, tartályok, hajók, tengeralattjárók készülhetnek növelt folyáshatárú hegeszthető acélokból. Ezek 0,8 - 1,6% mangánt tartalmaznak, és gyakran ötvözik kis mennyiségű vanádiummal, nióbiummal, esetleg bórral.
Ennek ellenére lágyacélnak minősülnek, mert szén tartalmuk maximum 0,20%.
Kiegészítés.
Elvileg készíthető 1-2 személyes tengeralattjáró nagyobb széntartalmú acélból is. Ha rendelkezésre áll egy nagy méretű hőkezelő kemence amelybe a hajótest belefér. Normalizálás, vagy feszültségcsökkentő izzítás után a hajótest már biztonságos. 800-1000 N/mm^2 szakítószilárdságot még így sem tanácsos átlépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!