Segítene valaki? Mert elektro tanárom meg az osztályfőnököm se tud segíteni.
300pF os tetőkapacitást szeretnék csinálni a tesla tekercsre de csak úgy tudom megcsinálni, hogyha ~20db ilyen korongot csavarozok össze.
De senki nem tudja megmondani, hogy ilyenkor tényleg megnő-e mert lehet, hogy mivel sorosan vannak így a replussz lessz az eredő. Szerintem logikus, hogy egyszerűen megnő mert ez kicsit se olyan párhuzamos fegyverzetű cucc.
Hát én már nem reménykedek semmibe ilyen téren. Most 10.-re átjöhettem a reáltagozatra mert itt szoktak gondolkozni is általába. Csak mert ott ha mondja nekik az ember h elég a kulúrálatlan idegesítésből akkor ugyanúgy folytatják tovább a semmit. Most ha meg azt mondanám, hogy még egy reálos gimnáziumba szeretnék menni akkor itt hatalmas botrányok lennének.
De szóval akkor nem lehet úgy kiszámolni h 1 nek külön és úgy még szorozni a darabszámal? Gondolom.
Nem hiszem hogy annyi (főleg magyar nyelvű) kiadvány lenne a Tesla tekercsekről. Koronakisülés demonstrációja, kb az egyetlen amit be lehet vele mutatni. (az anyag és időpazarlás iskolapéldája mellett) Már tesla korában is csak egy elméleti big-deal volt, az igazi nagy dobás a belőle származtatott cuccok rádió, generátorok, na persze a váltakozó áram mellett aminek térnyerését szintén tesla-nak köszönhetünk. Milyen nevetséges is lenne manapság Edisonék által elképzelt egyenáramú világban élni...
Gimibe átkerülni annyi, hogy szólsz az iskola igazgatójának, hogy vegyen át, mert magasabb szinten szeretnél tanulni, mint a jelenlegi. Elmeséled, hogy te aztán tele vagy öttel és hattal, íratnak veled egy tesztet és ha tényleg megy a fizika meg a matek akkor át fognak venni. Aki középiskolásként felszkeccsel egy tesla tekercs tetőkapacitási becslést annak igazán nem okozhat problémát néhány alapjelenségre alapuló feladat megoldása. A nagy gáz a gimivel, hogy komolyan veszik a többi bullshit tárgyat, nem bukhatsz meg növénytanból és I. világháborúból.
Én sajnálnám ha elveszne egy tehetség a cigányzenés osztályteremben és a végén valamilyen poszt érettségis technikumban kötnél ki.
"Most ha meg azt mondanám, hogy még egy reálos gimnáziumba szeretnék menni akkor itt hatalmas botrányok lennének."
Az számít, hogy gimnáziumba fölvennének-e... ha fölvesznek egy (jó) gimnáziumba, akkor megoldva a probléma. Az, hogy ennek nem örülne a mostani iskolád, az attól kezdve téged mégis hol érdekelne? :D Ne vesszen el egy tehetség!
"De szóval akkor nem lehet úgy kiszámolni h 1 nek külön és úgy még szorozni a darabszámal? Gondolom."
-De nem ám. Jól gondolod. :D
majd egyetemen mennyi bullshit lesz ne aggódj!
viszont ez a társaság le fog húzni a saját szintjére ezt most megmondom
"De szóval akkor nem lehet úgy kiszámolni h 1 nek külön és úgy még szorozni a darabszámal? Gondolom."
Nézd, erre nehéz válaszolni, ha jobban meggondolom. Igazából még egész épeszű, hogy nagyjából a tárcsák számával kell szorozni egy tárcsa kapacitását a valóságba is. Ugyanakkor egy tárcsa kapacitását életszerű körülmények között nehezebb kiszámolni... Utána kéne mérni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!