A közegellenállás függ a levegő, vagyis az "anyag" sűrűségétől? Az anyag sűrűsége függ a hőmérséklettől? Vannak ezekre képletek, arányok?
Figyelt kérdés
Szájbarágós magyarázatnak is örülök, de beérem egy képlettel is, de jobb szeretém ha meg is érteném a dolgokat. Szóval valami olyan kellene, hogy hogy kell kiszámolnom azt az erőt, ami a zuhanásra hat a golyóra, aminek felülete tömege mindene adott. Különböző tereket hoznék létre, levegőből, héliumból, vízből, és feltételezem ezekben másképp esik a golyó, ami közös bennük gondolom az a gravitációs erő.2014. jún. 18. 08:32
11/15 A kérdező kommentje:
A közeg szimulációhoz pedig a sűrűsége kell, szóval adottnak kell lennie a hőmérsékletnek, és a nyomásnak, és ennek megfelelően fog a sűrűségben mozogni golyó
2014. jún. 21. 01:18
12/15 meteorologus8 válasza:
Az R a specifikus gázállandó, levegőre vonatkozó értéke 287 J/kgK, általában úgy számolod ki, hogy általános gázállandó (8,314 J/molK) osztva a gáz moláris tömegével.
A pattanásnál beírhatsz egy 1-nél kisebb szorzót a sebességhez, ami a rugalmatlanságot fejezi ki. És csak az egyik (függőleges) sebességkomponenst fordítsd ellentettjére, a másikat (vízszintest) ne változtasd.
13/15 A kérdező kommentje:
Az a kisebb szorzó függ a labda anyagától, meg a talajétól amiről pattan, nem? azt hogy lehet számolni?
2014. jún. 21. 17:08
14/15 meteorologus8 válasza:
Pff, na azt nem lehet egyszerűen számolni. Ha valódi anyagokra akarod futtatni a szimulációt, akkor ki kell mérni, vagy ha van szakirodalmi adat, akkor kikeresni.
Ha nem egy konkrét esetet szimulálsz, akkor próbálj ki többféle értéket, és majd meglátod a különbséget.
15/15 A kérdező kommentje:
Na a tanárom azt mondta, hogy ebben a valóságban nincs olyan, hogy a sebessség vektora csak úgy megszorzódik minusz 1-el, hanem a golyó elkezzd belesüllyedni egy picit a talajba, és úgy visszalöki aza talaj, rugalmasság, ehhez kellene segítség. Másik, amiko a golyó a talajon van, és már áll egyhelyben, akko ott milyen erőnek kell hatnia, hogy a talajon ne süjjedjen el, tegyük fel, játéktér 2m*2m, Y tengely felfelé növekszik, azt mondom 1 méter magasan van a talaj, de ha a labda a grav erő miatt 2m magasról ráesik, -1 el való szorzástól ott pattog kicsit majd megáll, lelassul utána újra süllyed, mert a grav erő hat rá, itt kell valami nyomó erőnek lennie, ami nyomja a labdát fel, hogy ne essen bele, másik meg a talajnak is kellene valami sűrűség. tehát nem azt akarom, hogy a labda azért pattogjon, meg azért álljon meg, mert a programozó azt mondta, hanem mert tényleg ott a valóságunkba is azok történnek, és én valós szimulációt akarok készíteni :)
2014. jún. 25. 08:38
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!