Tudnátok ötleteket adni a következő témával kapcsolatban? -Modern fizika-
Részecske gyorsítók fejlődése. A megértésükhöz csak egy kis ész kell, nem kell rá éveket szánjál, sok kép van róluk, nagyok, látványosak. forrás :wiki, Ledermann : az isteni a-tom
Atomreaktorok, atommagfizika forrás: Marx György: Atommag közelben, a reaktorok biztonsága izgalmas téma. Beszélhetsz a nukleáris fegyverekről is, az se uncsi.
Szupavezetők és alkalmazásaik. Vezető 0 ellenálásal: Érdekes, nem? A világ legerősebb mágneseiket készítik belőlük.
Sosem voltam jó fizikából, így azt mondom, hogy aki hibát tud csinálni egy fizikai rendszerben, már az alapokat biztosan érti, és az alapok újra építésével létrehozhat valami modernet, korszerűbbet, használhatóbbat, mint
a mai legjobb!!!
Tudtommal sokan kísérleteztek, és alkottak olyan belsőégésű(rossz kifejezés)
motorokat, amik benzinnel, vagy gázolajjal vagy petróleummal működhetnek, azok égéshőjét hasznosították!!!! Ma harmadik nekifutásra ismét az akku
lett a sztár, de működése nagyon eltér a folyékony üzemanyagok használatától, ugyanis egy liter benzin még tétel, amivel ugyanannyi energia állítható elő, mint a tele tanknál, míg az akku töltöttsége
folyamatosan csökken, vele együtt a teljesítménye is!!!!
Példa a Pécsett lezuhant bemutató repülőgép balesete, ahol a kanyarodáshoz szükséges teljesítmény már nem állt rendelkezésre, becsúszott és lezuhant!!!!
A motorok dugattyús, hajtókaros, excentrikus megoldásai, már a kezdet kezdetén is ismertek voltak hibáikról, ha nagyobb veszteséggel is de működtek, viszont az autóipar kényszerítette, hogy kisebb, könyebb, nagyobb teljesítményű motorok készüljenek, most elérték azt a határt, ahol egy nagyobb fordulatra van szükség ahhoz, hogy nagyobb teljesítmény, ha nem is érhető el, de súlya töredékére csökken, és például a kis repülőgépek, drónok világában, kiváló szereplő lenne!!!! (A Wankel motort
már csak az excentrikus főtengely miatt is ide sorolom!!)
Építsünk fel egy motort, ami az ismert hibákat kiküszöböli; Centrikus főtengely, forgórésszel egybeépítve, kiegyensúlyozott forgást végez!!! A forgórész palástfelülete elipszishez hasonló, van felső és alsó holtpontja, egyik oldalán szívó csatorna, szívó nyílással, másik oldalán
kipufogó csatorna , kipufogó nyílással!!! Ezek alakítják ki forgás közben a működéshez szükséges nyílásokat és tereket. Öt állórész öleli körbe a forgórészt, egy robbanó térrel, gyertyával, a motortérben után égési lehetőséggel, ahol az erő nem főtengely, hanem forgásirányú!! A 3kg-os motor 10 hengeres, 80LE (számított teljesítmény!!(?)
A tereket reteszlapok választják el kettős automata vezérléssel,így a forgórészre ható nyomás minimális és az után kopást is biztosítja!!!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!