Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Lövöldözős játék. Használható...

Lövöldözős játék. Használható hozzá matematika?

Figyelt kérdés

Van egy lövöldözős játék, két csapat áll egymással szemben. Az egyes harcosoknak van egy életereje, ez kinél több, kinél kevesebb. Ha valakit eltalálnak csökken az életereje. Az ellenfél pusztításának képessége is eltérő, van aki gyakrabban tud lőni és nagyobb sebet ejt. Akinek sok életereje van az általában(de nem mindig) erősebben lő. Ha valakinek elfogy az életereje, akkor meghal és nem tud lőni. A súlyos sebesült változatlan erősen lő.


Gyakran van olyan helyzet hogy több ellenségre is ráfoghatom a puskát, csak néha nehéz eldönteni melyikre célszerű.



2012. szept. 22. 12:07
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Természetesen lehet, csakhogy nem praktikus és időigényes.

Az egyetlen dolog, ami reálisan használható, az maga az agy, ami viszont autómatikusan számol neked. Annyit kell tudni, hogy a gondolkodás ott is időigényes, viszont a "megérzés" gyors és jellemzően jó megoldás, ha nem is a leglogikusabb. Szóval elég rossz úton haladsz, mert nem a számolást kéne eröltetni, hanem az "ösztönöket" használni.

2012. szept. 22. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Ha lehet, hogyan? Mivel előre tudom az egyes ellenfelek jellemzőit, tudnék előre gondolkodni és sorrendbe tenni az ellenfeleket, amíg van rá idő. Nem szándékom csak a számolásra hagyatkozni, ha rögtönözni kell, akkor hagyatkozhatom az ösztönökre.


Eddig az világos, hogy azt célszerű lőni akinek alacsony az életereje de erősen tud lőni.

2012. szept. 22. 12:56
 3/18 anonim ***** válasza:

Nem találkoztam még olyan játékkal, melyben ne lenne egy kevés matematika, vagyis ahol ne merülne fel olyan kérdés, melyre a válasz egy matekfeladat lenne. Ha néhány esetet kell átnézni, az megy fejben. Ha néhány milliárdot, az megy számítógéppel.


Nem valószínű, hogy a játék tökéletesen kezelhető. Viszont egy-egy kérdést talán meg lehet oldani (pl. hogy ha két ellenfél van, melyiket kell előbb kiiktatni).


Leírnád pontosabban a feladatot?

2012. szept. 22. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:

Elmondok pár trükköt.

Ha online be játszol akkor észrevehető sokszor hogy 2 gép közötti sebességkülönbség meg tuja viccelni ám a játékosokat. Például ha egyszerre lőttők az fog nyerni akinek épp az adott pillanatban gyorsabb a gépe. Számtalanszor jártam így.

Másrészt a taktikán múlik hogy milyen fegyverrel rontasz az ellenségnek. Van aki bújkálés felmér mint te de van aki csak megiszik két kávét és gyors fegyverrel ledarál mindenkit akit csak lát. De lehet matekozni is csak ilyen játékban döntési idő nem sok van.

Ráadásul a bújkálókat nem tudod észrevenni sokszor.

2012. szept. 22. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

Oké egy feladat. Velem szemben három ellenfél, Sándor, József és Benedek. Ők épp nem tudnak engem és a társaimat lőni, de a helyzet bármikor megváltozhat, a további eseményeket még nem tudni.


Sándor olyan közepes jellegű életerőben és harcierőben(hogy mennyire képes a másik életerejét pusztítani). Józsefnek kevés életerő, de ehhez képest sok harcierő jutott. Benedeknek pedig sok az élet-,de kicsit kevés a harciereje.


Én mondjuk 5 másodpercenként tudok lőni, lövésenként 100 életerővel csökken az ellenfél életereje(csak az, a harci ereje nem).


Sándor Ée=1000 He=100

József Ée=500 He=90

Benedek Ée=1500 He=120


Ée=Életerő, He=harcierő


Először Józsefet venném célba.

2012. szept. 22. 15:06
 6/18 anonim ***** válasza:

Lineáris programozás, szimplex algoritmus, ilyesmi kell neked.


[link]

2012. szept. 22. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

Ez így megoldható. Csináld meg paraméteresen 2 emberre. Vagyis milyen sorrendben kell kiiktatni őket, hogy kevesebb sérülést okozzanak. Ami itt kijön, abból lehet következtetni arra, hogy ha sok ember van, akkor mi a jó sorrend.


Első ránézésre a megoldás szerintem az lesz végül, hogy azzal az ellenféllel kell kezdeni, amelyiknek a Harcierő/Életerő aránya nagyobb.

2012. szept. 23. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
Annyit tennék hozzá az elmondottakhoz, hogy az is fontos, hogy melyik ellenfelet milyen könnyű eltalálni, vagyis ha rálősz mekkora valószínűséggel találod el. Tehát a fent említett programozási feladatot e valószínűség szerint vett várható értékekre kell megoldani.
2012. szept. 23. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

Egyedül nem tudom megoldani. Itt egy táblázatban egy egyszerűsített helyzet: [link]


- Van 12 ellenség.

- A játék 5 másodperces körökre van bontva.

- Az ellenfél csapata minden körben a teljes harcierejük ötödének megfelelő életerő veszteséget okoz a csapatomnak.

- A puskámmal körönként 15 életerőt tudok leszedni bármelyik ellenfélből, amelyiknek ez elfogy, az kiesik a játékból.


- A cél, hogy az utolsó ellenfél elestéig a legkevesebb életerő veszteséget okozzák nekünk. Ehhez milyen sorrendben kell őket likvidálni?

2012. szept. 23. 22:19
 10/18 A kérdező kommentje:
A valószínűséget bonyolult lenne belevinni, az helyzettől függően változik és nem is tudjuk. Egyedül a harcierőt, életerőt és a puska sebzését tudjuk. A linkelt táblázatban szerintem egy megoldható matematikai feladat van, persze én nem tudom megoldani.
2012. szept. 23. 22:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!