Amikor a kocsi megy a levegő az autógumiban forog vagy gy helyben áll?
...amíg van szöggyorsulás, az meg mindig van. Ha meg még esetleg felírjuk rá a Navier-Stokes egyenleteket, a súrlódással is kéne számolni. Ha meg a Reynolds szám átlépi a kritikus értéket, akkor a turbulencia bevezetése miatt a kiterjesztett RANS-sal kéne numerikusan közelíteni az adott pillanatbeli mozgáshelyzetben az autógumiban létrejövő áramlást. A mozgáshelyzetet lehetne definiálni állapotvektorosan, és Euler közelítéssel numerikusan adott folyamatra vizsgálni.
Talán spec. esetben egy helyben is állhat a levegő, ha az eredő erő 0, de az esetek 100%-ban forog, de nem is akárhogy, hanem összevissza, erősen függően a mozgáshelyzettől. Hogy pontosan hogyan, gyakorlatban lehet érdemesebb lenne sztochasztikus módon, valószínűségi változókkal kezelni, de ezt egy futómű-penumatikához értő talán, sőt biztos, hogy jobban ismeri, mint én.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!