Vajon megvalósítható-e, hogy a Földön két várost összekötő alagútat építsünk, ahol egyszerűen átcsúszdázhatnánk a másik oldalra csupán a gravitációt használva?
Ezzel lehet, hogy kezdhetnénk valamit. Egész jó ötlet, bár szinte megvalósíthatatlan az alagút.
@Sajtoskifli
A 42 perc matematikai számítás eredménye. Abban az esetben lenne ennyi, ha az alagút teljesen súrlódás és légellenállás mentes lenne (ideális állapot).
Ez csak akkor lenne teljesen gravitációmentes, ha a 2 sark között menne. Az viszont megvalósíthatatlan.
Ami megvalósítható lenne, hogy mondjuk csak 10 km-t menjen lefelé az alagút. Ezzel talán 100 km-re levő városokat lehetne összekötni... ennek meg nem sok értelme van. Mivel nem tudnál végig súrlódásmentes utat biztosítani, ezért hajtani is kellene. Az idő sem lenne rövidebb így, mint egy normál alagútban.
Akkor meg miben különbözne a Csalagúttól?
Legfeljebb abban, hogy a víz még nagyobb erővel akarna folyamatosan betörni.
"42 perc alatt a repülők 7 órája helyett!"
Egy kicsit gondolkozz már mielőtt hülyeséget írsz. A legnagyobb különbség két pont közötti összekötésben a görbületet követő út, és a nyíl egyenes között akkor van ha a Föld Gömbjét átmérőben "fúrod át". Ilyenkor te a 20ezer Km helyett 12ezer km-t teszel meg. Egy átlagos gép ha nem kell leszállnia és képes elérni folyamatos repüléssel a másik pontot, akkor kb 1000 km/h sebességgel 20 órát repülne. Te meg ezt az utat akarod a "rövidebb" úton megtenni 42 perc alatt.
De nézzünk egy rövidebb esetet. legyen pl a viszonylat Budapest, és mondjuk London. Távolságuk 1500 km. Te ezt akarod megtenni "csúszdázva" 42 perc alatt.
Most tekintsünk el attól, hogy a leghosszabb alagút is "csupán" 137 km, Tekintsünk el attól, hogy pl a London - Bp alagút lejtése a nyílásoknál alig 5° (ennél a szomszéd utca is meredekebb, és ott sem tudnál csúszdázni), és a hossza minimum tízszerese a mai leghosszabb alagútnak. És tekintsünk is el egy ilyen alagút megépítésének nehézségeitől. De ezt a közel 1500 km távot te megtennéd 42 perc alatt? Ez átlagsebességben is 600 m/s jelent, ami a hangsebesség közel kétszerese. Sima szabadeséssel (csúszással, gurulással, veszteségeket nem figyelembe ve), gyorsulva alig 0,85 m/s^2 lenne az alagutak elején!
Hja és ugyanezen adatok London-Washington viszonylatában: Alagút meredeksége a bejáratoknál 26° A szabadeséses (gurulásos csúszdás) gyorsulás még mindig csak 4,3 m/s^2 lenne a veszteségeket nem is figyelembevéve! Szükséges ÁTLAGsebesség (a 42perces hülye értékedhez) 2200 m/s, ami már egy repülőnek is igencsak a becsületére válna manapság is.
Szóval gondold ezt át mégegyszer :P
ugyanakkor vákumban, s a súrlódástól eltekintve az akkor is 42 perc lenne!
matematikailag.
Na jó, matek-fizikailag lehet h megvalósítható, de gondolj bele:
-Olvadt, több ezer fokos vasban milyen lenne egy ilyen csövet kialakítani?
-Mi történne, ha egy földrengés jönne, ami méterekkel elmozdíthatja a kőzetlemezeket?
-Egyáltalán, ma milyen mélyre tud az ember lefúrni? Én azt hiszem 16 km a legmélyebb, ahova fúrtak (Papp-Kümmel-Környezeti kémia).
De egyébként vicces kis ötlet, jó lenne 42 percezni:)
A Galaxis útikalauzban is kihozzák a 42-t! xD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!