Hogy alakul ki a kondenzcsík a levegőben?
Tényleg nem értelek Gábormaci. Míg közbe nem szóltál, addig mindenki a kérdésben felvetett, repülőgép által keltett kondenzcsíkról beszélt, elemezve, hogy milyen paramérek változása, mit okoz. És senki nem beszélt arról, hogy a levegőben lévő páratartalommal "magától" mi történne.
Ide te keveredtél valahogy.
9:58-as kommentedben még a kondenzációs maghoz ragaszkodsz, örülünk, hogy mostmár a hajtómű keltette turbulencia is elég.
". A levegőben is van vízgőz, de miután a relatív páratartalom 100% alatt van, nem látszik. De ha hűl a levegő, és a páratartalom nem változik, elérjük a 100%-ot, ez a harmatpont és akkor kicspódik, láthatóvá válik. "
Én ezt a mondatot támadtam, mert alapvetően hibás! Itt még szó sincs a repülőről, és erre szerettem volna rávilágítani.
Különben meg, egy meglévő köd, felhő, vagy épp kondenzcsík nem fog eltűnni soha, ha a levegő telített párával. A kondenzációhoz vagy kondenzációs mag, vagy a levegő nyugodtságának feloldása kell, ez evidens, avagy, ha a hűlés során a relatív páratartalom eléri ezt a kritikus 440% körüli értéket, akkor ez magától is megtörténik.
Ami a repülők hajtóműveit illeti; hiába jó minőségű az égés, és hiába jó minőségű a kerozin, mindig vannak égéstermékek, amik apró méretű, szilárd testecskék. Aki ezt nem hiszi el, valószínűleg nem látott még felszálló vadászgépet, de nincs ez másként az utasszállítóknál sem. Nem ég el tökéletesen a legjobb kerozin sem. De jó is lenne, ha csupán gáznemű égéstermék, és víz maradna a repülők után.... Szóval nem is biztos hogy sértegetni (?) kellene azt a fizikatanárt.
Bocsánat ha félreérthető lettem volna, avagy megbántottam valakit, nem állt szándékomban :)
maci
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!