Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mi a különbség a névleges...

Mi a különbség a névleges teljesítmény és a maximális teljesítmény között?

Figyelt kérdés

júl. 24. 23:03
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Nyilván úgy, hogy standard személygépkocsihoz van, de alkalmaként a vészvillogást is képes elhúzni, amelynél a kocsi minden indexlámpája egyszerre villog.
júl. 25. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
Egyébként a rajzon van + 0...5W is, szerintem ez vonatkozik a kis oldalindexekre, ha van olyan.
júl. 25. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:
Leírom az egész sztorit inkább, úgy érthetőbb lesz, hogy miért kérdezgetek erről. Az én autóm amerikai piacos, és elromlott benne az index relé. Mivel Amerikában 27 wattos az irányjelző, nem 21, mint Európában, ezért próbálom most azt kitalálni, hogy milyen relét vegyek bele, ami elbírja azt is, ha egyszerre megy az összes lámpa, tehát a vészvillogó. Kiszedtem azt, ami rossz, de nincs rajta semmilyen adat arra vonatkozóan, hogy hány wattos, mennyi a névleges, maximális teljesítménye, stb. Megannyi magyar boltban, webshopban néztem, de nem találtam olyat, ami benne volt. E-Bayről lehetne rendelni valószínűleg, de még nem néztem meg, mert közben rátaláltam egy olyanra, amit azt hiszem ide be is linkeltem, aminek maximális teljesítménye 150 watt, az van odaírva. Laikusként azt mondanám, hogy elég lenne az európai izzókhoz tartozó relé is, 150 wattba csak belefér 4-szer 27 watt. Ráadásul az esetek 99.99 százalékában úgyis csak kétszer 27 watt működne, nem szoktam vészvillogót kapcsolni. Ezért kérdeztem ezt a névleges teljesítmény, meg maximum teljesítmény dolgot, meg hogy hogyan kell értelmezni a 2(4)x21W leírást. Lehetséges, az európai relékben is van annyi plusz tartalék, annyi plusz teljesítmény, hogy tud működtetni 27 wattos izzókat.
júl. 25. 21:30
 14/21 A kérdező kommentje:

*Közben megnéztem, hogy nem linkeltem be, ez lenne az, amit kinéztem. 3 lábas, ott van a pozitív láb, ahol nekem jó lenne, és oda van írva, hogy maximum teljesítmény 150 watt.


[link]

júl. 25. 21:34
 15/21 anonim ***** válasza:

14

Az jó lesz hozzá. A reléknél nincs névleges teljesítmény. A lényeg az, hogy a megadott maximális teljesítményt ne lépd túl.

júl. 25. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

A 5W az a visszajelző izzóra vonatkozik.

A 150W meg az összes egyszerre rá kapcsolható izzó teljesítménye kivéve a visszajelző.

Vagyis kb 7X21W ős izzót tud meghajtani a relé, a kívánt villogási idő intervallumon belül.

júl. 26. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:
Annyi kérdésem még lenne, hogy minden index relének 100 watton felül van a maximum teljesítménye? Az a baj, hogy sokaknál nincs odaírva. Feltételezem, hogy 100 alá nem mennek, mert az lehet kevés lenne. Eddig, amikhez oda volt írva 150 watt, 180, azt hiszem 250 is volt, de ezek már 6-8 izzót is tudnak üzemeltetni egyszerre, meg azok több mint 3 lábasak voltak. Szóval lehet a 150 watt a maximum teljesítménynek is a minimum határa.
júl. 26. 08:00
 18/21 anonim ***** válasza:

Egy kis segítséget szeretnék adni: amit linkeltél az elektronikus, a max teljesítmény annyit tesz, hogy ennyit bír el a belső kapcsoló elem, különben nem befolyásolja a villogás ütemét a terhelés.

A hagyományos bimetal megoldás esetében a terhelés mennyisége bizonyos határokon kívül megváltoztatja a villogás periódus idejét.

Mindkettő 3 lábbal rendelkezik, a különbség hogy a bimetal(Mechanikus) ütem adó 3dik lába nem test hanem C mint control vagy visszajelző.

Mivelhogy nem tudom pontosan mit akarsz, azt tudom mondani, hogy a 2 fajta ütem adó nem kompatibilis egymással csak úgy.

A mechanikus verzió egy fűtő szálon küldi át az áramot ami az izzokhoz megy(49A) ami melegíti a bi-metalt, vagyis nincs szükség a testre.

Az elektronikus verzió amit linkeltél, annak viszont kell.

júl. 26. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

Kérdező - most komolyan - míg itt azon rugózol, hogy "mennyi az a mennyi" - figyelmen kívül hagyod azt, hogy itt egy balta kifinomultságával összeegyeztethető technikáról van szó. Az izzók áramfelvétele ugyanis hidegen minimum tízszerese a névleges teljesítmény szerintinek!


A 7x21W izzókészlet 120+ amperrel terheli meg az éppen kontaktusba kerülő érintkezőket. Amelyik elektronikus relé (amilyet linkeltél) ezt leragadás nélkül kibírja, annak már nem fog problémát okozni az izzók üzemi árama. Tehát nyugodtan alkalmazz egy standard európai relét - és kész! Több izzónál meg rakj segédreléket.


P.S.

Legközelebb meg a témához írd ki a kérdést! - mert bár itt Európában tényleg ciki, hogy lesrótolás helyett egy böszme amerikai autót meg akarsz javítani - de ha már idáig süllyedtél, akkor már legalább ne úgy viselkedj, mint egy ministránsfiú a nemi gondozóban!

júl. 26. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 A kérdező kommentje:

#19


Köszönöm a megtisztelő válaszod, bár két dolgot sem értek. Az egyik, hogy honnan szedted ezt a 7x21W dolgot, sehol nem említettem, én 4x27W-ot írtam, olyan kell az autómba. A másik, nem tudom mit jelent a lesrótolás szó, mivel ennyire lesüllyedtem, és sajnos tudatlan is vagyok, beírtam a Google-be, de nulla találatot adott ki, tehát szerint ő sem ismeri. Talán nem is létezik ilyen szó.

júl. 26. 09:34
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!