Miért roppant össze az OceanGate Titan tengeralattjáró?
3000 méter mélységben a víznyomás kb. 300 bar, vagyis 30 MPa.
Egy jobb acél folyási határa kb. 700 MPa (de akár 1500 MPa is lehet - ha már milliárdosok vagyunk).
Bocs de 300 bár meg se kottyanna egy ilyen fajtájú acélnak.
A gázpalackok (pl. argon) 200 bar nyomásra vannak feltöltve. Tudjátok milyen béna acélt használnak hozzá?
Én nem összeesküvést gyártok, csak nem értem, hogyan történhetett ez meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
- A tengeralattjáró Innovatív új techológia volt és több okból is aggályos volt, amit jeleztek szakértők, volt utasok és volt alkalmazottak is (pl a cég tengerészeti műveletek igazgatója).
- utas: probléma volt az akkumulátorrall, de helyreállt.
- utas: zajokat hallottak a tengeralattjáróban.
- a cég volt technikusa: nem tartotta megfelelőnek a test vastagságot.
- Szakértők a szénszálat erre nem tartják megfelelőnek a fáradása miatt és ilyen mélységre sincs tesztelve a szénszál.
- 1300 méteres ménységig hitelesítették.
- A Marin Underwater Society és a Marine Technology Society is határozottan megírták levélben és közölték személyes találkozón is, hogy az eddig általuk megismerhető információk szerint ez a jármű nem biztonságos, nem felel meg egyetlen nemzetközi minősítő rendszernek sem. (Stockton Rush válasza az volt, hogy mivel újítás, ezért nincs rá szabvány.)
- A Washingtoni Állami Egyetem tesztmedencéjében 3000 méteres mélységig lehet tesztelni, de csak a medencét biztosították nekik és szakértőik nem vettek részt a tesztelésben. (Amúgy is a Titanic roncsa 3821 méter mélyen van.)
- Stockton Rush hivatkozott a Boeing és a NASA szakértőire is, akik elhatárolódtak ettől. Közölték, hogy sem szakértőket nem biztosítottak sem más módon nem vettek részt a tesztelésekben.
- Az utasokkal aláirattak egy nyiltakozatot, hogy a járművet hivatalosan se nem vizsgálták se nem hagyták jóvá és halálos veszélynek teszik ki magukat... (Bár a technológia tényleges részleteit velük nem közölték.)
Az biztos, hogy alapos vizsgálatok lesznek, de az még időbe telik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Néhány katonai tengeralattjáró balesete, katasztrófája, és azok maximális merülése ugye csak néhány száz méter.
A mélybe süllyedő Thresher tengeralattjáró már a süllyedéskor felrobbanhatott, és a roncsait "mindössze" 2560 méteres mélységben találták meg.
Bónuszként a cikk végén ott van a Titan "problémáinak" összegzése.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A katonai tengeralattjárók merülési mélysége 200-300-400 méter.
A Thresher roncsait azért találták meg 2560 méteres mélységben, mert ott olyan mély a tenger, benne van a cikkben is, hogy már jóval korábban összeroppant.
Nem azért, mert a tervezett merülési mélység alá szándékoztak merülni, már abban a mélységben is volt olyan nyomás, ami egy katonai tengeralattjárót összeroppantott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bocsi 17, csak ez így nagyon pongyola megfogalmazás és téves a kérdező számára, bár gondolom nem így akartad írni:
"A Titan is egy ilyen szerkezet volt (papír szerint)"
A Titan papír szerint sem volt a Titanic roncs mélységébe merülésre alkalmas. Nem volt róla papírjuk! Sőt még alá is írták az utasok, hogy a járműnek nincs róla papírja! Itt a videóban, 0:37-nél, ahol kezdődik a riport mondja is. Azzal kezdi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!