Miért kellett egy nem működő repülőből azonnal kiugrani?
"Rankin éppen 14 300 méter magasan repült, egy zivatarfelhő felett amikor gépének motorja váratlanul leállt, a rutinos pilóta tudta, hogy nincs más választása, ki kell ugrania a gépből."
A kérdésem: miért kellett azonnal kiugrania? 1km-rel a föld felett is ki lehet ugrani egy zuhanó repülőből, nem? Egy leállt hajtóművű repülővel is lehet vitorlázgatni, nemde?
A cikk nem részletezte a baleset körülményeit, de egy sugárhajtású vadászgép nem egy cessna. A szárnyai kicsik, nagy sebességhez lettek méretezve. Egy vadászgéppel nem igazán lehet jól vitorlázni. Ez úgy általánosságban igaz.
Ennél a konkrét esetnél utána olvasva pedig a tűzjelző is kigyulladt, fennállt a gép kigyulladásának és felrobbantás a veszélye, pluszban az irányítást is elvesztette a pilóta a gép felett. Így már tényleg nem sok mást tehetett, mint hogy katapultált.
A kiegészítő energiaforrás sem indult be. Feltehetően emiatt nem tudta volna a repülőgép vezérsíkjait sem működtetni és vitorlázni.
De lehet, hogy ezzel együtt sem volt jó döntés, hogy a felhő felett katapultált.
Egy vadászgép alapból instabil.
Tehát, ha vitorlázni akar vele számítógépes vezérlés nélkül, akkor fel kellett volna fordítania, és még így is problémás.
Sokkal egyszerűbb kiugrani, amíg még normál helyzetben van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!