A Kádár rendszerben világszinvonalú volt a természettudományos képzések?
Akkoriban csak néhány év lemaradásunk volt a Intel fejlesztéseitől. A magyar mikroprocesszor-másolat már fejlettebb áramkör-technológiával készülhetett volna:
Manapság maximum a roma integráció és a transz-ideológia problémaköréből van világszínvonalú oktatásunk!
Az általános képzés volt jobb, ebből kiemelkedett az alsó iskolák és gyakran némelyik középfokú intézmény színvonala.
A szakmunkások és a technikumok abban az időben "jól teljesítettek'
A felsőfokú oktatásról csak annyit mondhatunk, hogy többnyire nem volt rossz.
Ellenben szinte szakadék volt a vidéki és a városi iskolák között, néhány kivétellel persze.
Állandóan változott minden, iskolakoncepció, tanterv, akármi. A technikumokkal, főiskolákkal kapcsolatban tán egy hete írtam rövid összefoglalót a fejetlenségről. Az akkor jó lehetett? Melyik volt jó, egy bizonyos dátum előtt két héttel érvényes, vagy amire megváltoztatták? Vagy amire azt változtatták újabb két hét múlva? A jó tanárok és az okos diákok vitték a rendszert a vállukon. Mivel volt némi limitált valutakeret, hát pár szakkönyvet és folyóiratot lehetett járatni, abból meg a tanárok tudtak táplálkozni.
A műegyetem valamikor a hetvenes évek elejére teljesen átállt a lexikális tudnivalók ismertetéséről a folyamatok megértésére és elemzésére. Ezt a Gyakorin a mai napig kárhoztatják a "nem ad elég gyakorlati ismeretet" zászló alatt. Kinek van igaza? (szerintem a műegyetemnek, de a kérdés költői volt).
A gyermekem a 80-as évek közepén volt elsős vagy másodikos általánosban, valami kísérleti tantervben működtek, azt hittem, a világot szétrepesztik, olyanok voltak. Láttam feladatlapot, 90 kérdés volt egy tanórában, ma már a felét elolvasni sem képesek ennyi idő alatt. Voltam nyílt napon vagy min, a kollégám, akinek a fia szintén oda járt, mellettem ült, egyszer hozzám fordult: most mit csinálnak? :) Hát, izé, mondtam, tulajdonképpen... egyenleteket oldanak meg. :D Aztán az első két év után nem folytatták tovább, "visszazüllöttek" a szokásos tantervbe. Akkor mire volt ez jó a sok ostoba és gonosz párt- és állami vezető, minisztériumi tisztviselő, iskolaigazgató szerint?
Ugye alapvetően kétféle képzéssel lehet találkozni: a porosz és az angolszász.
A porosz inkább autokratikus, és magoltatja a tudományt, az angolszász inkább rávezeti a diákot az ismeretekre.
A porosz előnye a nagy lexikai tudás, az angolszászé a rácsodálkozás, az érdeklődés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!