A fizika számítások helyes elvégzéséhez mennyire szükséges az elméleti tudás ismerete? Ha valaki nem tanulta meg, hogy mi a gravitáció, de ismeri az egyenletet, amit használni kell, akkor lehet jó a tantárgyból? Nem is kell elméletet tudni?
Amig olyan a tananyag és a számonkérés, hogy 5 konkrét feladattípust kell bemagolni és megoldani, addig működik.
De, ha kicsit is bonyolítanak, vagy változtatnak a feladaton, már meg lesz lőve az, aki nem érti mit és miért számol.
Bemagolni pár példafeladat megoldását még nem jelenti, hogy jó valaki fizikából. Lehet, hogy olyan alacsony a számonkérés, hogy ez is elég egy jó jegyhez általános/közép iskolában. De ez nem fizika tudás, és bonyolultabb dolgoknál már nem is nagyon alkalmazható módszer.
"Bemagolni pár példafeladat megoldását még nem jelenti, hogy jó valaki fizikából. Lehet, hogy olyan alacsony a számonkérés, hogy ez is elég egy jó jegyhez általános/közép iskolában. "
Az a baj, középiskolai fizikában (a versenyfeladatokat leszámítva) alig tudsz olyan számolásos feladatot kitalálni, amit ne lehetne néhány típuspélda bemagolásával megoldani. Ha valahol mégis kicsit kreatívabban kéne alkalmazni a megszerzett ismereteket, akkor a diákok-szülők-tantestület egy emberként fognak felhördülni, hogy "de hát ilyen nem is volt órán".
"-Mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között?
-Elméletileg semmi..."
A jó ké
A jó kérdés úgy hangzik: mit is használnak az elméleti fizikusok egy probléma megfogalmazásakor és megoldásakor? A válasz kézenfekvő: matekot. Ha az utóbbi hiányos, szerinted az összes többi nem lesz az?
Ha valamit nem értesz, csak random számolgatni (bármennyire legyenek
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!