Készültek arról tudományok, hogy a Youtube reklámok milyen hatással vannak az ember idegállapotára, mentális egészségére?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Attól, hogy nem találod meg (ha keresed egyáltalán), még rengeteg féle tanulmányt készítenek, hiszen iszonyatosan nagy üzletről van szól. Egészen biztos, hogy maga a YouTube és az összes érintett reklámügynökség is agyba-főbe kutatja, illetve maguk is folyamatosan kísérleteznek vele, hogy mi mennyire és hogyan működik. Hiszen abból élnek, hogy (számukra) minél jobban működjön.
Lehet utálni a különböző cégeket és alkotókat is miatta, hogy meg akarnak élni abból, amit csinálnak, de a világ már csak így működik. Rengeteg munkaidő, energia, technika és költség megy a legtöbb tartalom előállításába. A rendszer működtetéséről nem is beszélve. Az ingyenesség csak reklám, amivel elérik, hogy bevétel is legyen. Bevétel nélkül egyetlen cég semmilyen tevékenysége sem képes működni. Ha az alkotók és a szolgáltató cégek nem tudnak megélni abból, amit csinálnak, akkor vagy egyre durvább módszerekkel kénytelenek küzdeni a bevételért, vagy meg fog szűnni a szolgáltatás, mert nem éri meg csinálniuk. Azzal, hogy nem fizettek elő a YouTube Premiumra, hogy ne kelljen reklámokat nézni, meg reklám blokkolót használtok, ti magatok idézitek elő, hogy a YouTube minél durvábban kényszerítsen rá, hogy megtegyétek.
Lehet a reklámok, meg a szerzői jogok miatt más rendszerekre menni, de vajon azokat meddig lehet majd ingyen és korlátozások nélkül használni? Szerintetek más cégek meddig tudnak/fognak iszonyatos pénzeket elkölteni rá, hogy ti ingyen használjátok: egészen pontosan addig, amíg át tudnak titeket csábítani oda. Amint kellően nagy tömeget sikerül az ingyenességgel összeszedni, ott is megjelennek a reklámok és/vagy előfizetési díjak, mert máshogy nem képes működni semmi.
A szerzői jogok ellenőrzésére is ugyanez igaz. Addig tudnak tartalom megosztó oldalak szemet hunyni a szerzői jogsértések felett, amíg a jogtulajdonosoknak nem tűnik fel, hogy ott mennyi jogsértő tartalom van - ami nekik anyagi kárt okoz. Amint egy felület kellően népszerűvé válik hozzá, hogy már foglalkozzanak vele a jogtulajdonosok, akkor kénytelenek lesznek megoldást találni. Mivel a tartalom megosztó oldal nem fogja bevállalni, hogy a filmstúdiók és zenekiadók szénné pereljék őket (pláne, hogyha még bevételük sincs a szolgáltatásból), amint felfigyelnek rá, hogy ott is megjelentek az illegális tartalmak, kénytelenek lesznek letiltani ezeket - vagy kidolgoznak egy olyan szabályzatot, amivel át tudják hárítani a jogsértések miatti pereket a felhasználókra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!