Mit jelent a CO2 szennyezési jogok nemzetközi kereskedelme?
Az összes szennyezési mennyiség el lett osztva az országok között, nekik van egy-egy össz. kvótája. Ha az ország ezt nem használja ki (nem bocsát ki annyi CO2-t), akkor egy másik ország kibocsáthat többet, így az összes CO2 kibocsátás nem változik. A kreditek kereskedelme persze szabályozva és ellenőrizve van.
(Az angol változatok kicsit részletesebbek.)
És ez megy cégszinten is.
A Tesla egyik nagy bevételi forrása a kvóta-eladás.
Minden autógyártónak megvan, hogy mennyi eladott autón mennyi maximális emisszió megengedett.
Aki benzinest, dízelt gyárt, jó eséllyel elhasználja a teljes keretét.
A Tesla is megkapja a keretet, de nulla emissziót produkál (a számításnál nem tudom, milyen arányban kerül be a gyártási és az elektromos áramba kalkulált emisszió, de most egyszerűség érdekében vegyük a nullát).
Így van egy csomó "szennyezési engedély" kerete, amit eladhat más, benzines-dízeles gyártóknak.
Ismerős a kvótaautó kifejezés?
Amikor egy autógyártó csak azért gyárt elektromos autót is, hogy annak a kvótakerete "finanszírozza" a fosszilis hajtású többi emisszió-tóllépését.
VW e-Up, új Skoda elektromos járgány...
Ezért gyártanak belőle keveset. Csak annyit, hogy az éves emissziókeret rendben legyen.
Mert amúgy ezek a végnek nem hoznak bevételt, drágább gyártani, mint az eladási ár.
A Tesla jelenleg az egyetlen gyártó, aki tud nyereségesen elektromos autót tömeggyártani.
És azért ebben része van a kvótaeladásnak is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!