Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Melyik a környezetszennyezőbb?

Melyik a környezetszennyezőbb?

Figyelt kérdés

Manapság sok vita folyik arról, hogy csökkenteni kell e a légiközlekedés mértékét, mert szennyező. De itt általában az utasszállítókról van szó.

Az érdekelne, hogy a teherszállító repülők vagy hajók a környezetkímélőbbek e.

Melyik a jobb módja a teherszállításnak? (Most a vasútit haggyuk, mert az pl Európa és az USA közt nehezen szállíthatna :D)


2020. máj. 17. 13:58
 1/4 anonim ***** válasza:
85%
A hajók egyértelmüen környezetkimélöbbek.
2020. máj. 17. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
74%

Több szempontot kell nézni. A hajó környezetkímélőbb, de sokkal lassabb és meg kellene határozni a szállítási önköltséget. Ezen felül azt is, mennyi költséggel jár a termelés ennyire előreszervezése. A repülőnél meg azt kell megvizsgálni, hogy a szennyezés csökkentése egyfelől mennyire lehetséges, másfelől ez mennyibe kerül.

A kérdésre csak a komplex számítások után lehet választ adni. Ugyanis egy módszert sokféle ok miatt preferálnak vagy vetnek el, mindegyiket vizsgálni kell.

Ez azért nem történik meg, mert az érdekelt feleknek ez nem érdekük, független szakértőket pedig a kormányok nem bíznak meg (sokba kerül). Ás a kormányok politikusai éppen e nagy cégek jóindulatától függenek. Ilyen politikai - gazdasági környezetben ez ezért nehézkes és gyakran kivitelezhetetlen. Ugyanezért sok hamis érv is elhangzik, mert ettől remélnek nyomásgyakorlást (a laikus tömegek befolyásolásán keresztül) a másik félre.

2020. máj. 17. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 EagleHUN ***** válasza:

Ahogy #2 írja több szempontból is lehet nézni.


Ha az 1kg tömegre és 1km megtett útra elfogyasztott üzemanyagot nézed akkor egyértelmű a hajó nyerne.


Ha azt is nézzük hogy az egyéb kibocsájtott szennyező anyagok mik és mennyik (pl nitrogénoxidok, kénoxidok, ózon, korom, stb...) akkor meg már inkább a repülő állna nyerésre.


De ezek a paraméterek attól is függnek mennyire korszerű az adott hajó és repülőgép de legfőképpen a hajtóműveik. Pl korszerűtlen repülővel biztos nem "előzöl" szennyezés szempontjából egy korszerű hajót.


És akkor pl erre jön rá az a "rétege" a dolognak amit #2 ír, önköltség kontra előre gyártás tárolás költsége.


Vagy pl az a "rétege" a dolognak hogyha le kell állítani egy vírus miatt sok repülőgépet akkor azokat le kell konzerválni is elparkoltatni stb, mindezt pénzért persze. Közben fizetni a személyzet szabadságát hogy el ne menjenek.

Vagy inkább megéri üzemeltetni úgy hogy áruszállításra használják akkor annak nincsenek ilyen költségei...

A hajónál nincs ilyen problémázás ha 1 évig parkol is valahol utána jó szerivel kis átnézéssel el lehet indítani, a repülőgép az meg nem ilyen.

2020. máj. 17. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Wadmalac ***** válasza:
100%

Azért ne felejtsük el, hogy vannak olyan légiszállítások, amelyek nem válthatóak ki hajóval illetve egyéb, KEVÉSBÉ szennyező módon.

4-6 hetes szállítási idő alkalmatlan rövid szavatossági idejű szállítmányokra, utasszállításra meg túl lassú és drága egyszerre.


Az egyetlen út a légiközlekedés fejlesztése és a repülők emissziójának csökkentése.

Hidrogén, metán üzemanyag, hibrid és elektromos hajtás stb.


A nem feltétlenül 7-800 km/h-t igénylő légiszállításokra megoldás lehet a feléledő léghajógyártás. Több ilyen terv is van fejlesztés alatt.

Nagyságrendekkel csökkentené az emissziót.

2020. máj. 18. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!