A kerozin a benzinhez vagy a gázolajhoz áll közelebb kémiai tulajdonságait illetően?
ez kb olyan kérdés, hogy a nagyfater vegyespálinkája a szilvához vagy a barackhoz áll-e közelebb
a benzin a kis (~7) szénláncból álló szénhidrogén, a dízel meg a tipikusan nagy (~14-15) láncú
a kerozin ennek a kettőnek valamilyen arányú keveréke ~7-15
az első kettő egyébként arra jó, hogy az arra kitenyésztett belsőégésű motorok körfolymataiban viszonylag jó hatásfokkal üzemanyagként használják
magas csúcsnyomásra a dízel jó, magas sűrítési arányra meg a benzin a benzinnek van egy oktánszáma a dízelnek meg egy cetánszáma
a kerozinnak meg mindegy, mert a turbina járókerekét csak az érdekli, hogy a közeg energiatartalma mekkora
gondolom a finomítóban nagyobb szívás benzint meg gázolajat gyártani, mint kerozint ezért külön kategória
és ami már kerozinnak sem jó az a pakura
az megy a hajókba
Nem pakurával mennek a hajók!
A pakurát feldolgozzák elég sok mindent kihoznak még belőle.
Pl a viaszt. Egy rakat szerves kémiai alapanyagot, főleg ciklikus szénhidrogéneket mint a benzol, fenol, naftalin stb...és pl a maradéka a bitumen.
Persze voltak speciálisan pakurára hangolt vagy arra átállítható dízelmotorok is. Ezek egyike sem polgári hanem katonai eszköz esetleg vasúti és persze lehettek katonai hajók is erre. De ma nagy általánosságban a hajók dízelt használnak.
Azok is gázolajjal mennek.
A pakura botrányos mértékű koromlerakódást produkál, még a legideálisabb égésnél is sok a szilárd koromtartalma.
Egy mai hajó dízelmotor finomabb szerkezet annál, hogy ezt elviselje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!